خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کلیسای جامع لیچفیلد، مکان عبادتی که به مرکز واکسیناسیون تبدیل شد

کلیسای جامع لیچفیلد نخستین مکان عبادتی بریتانیا است که به عنوان مرکز واکسیناسیون کووید ۱۹ مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کلیسای جامع لیچفیلد (Lichfield Cathedral) انگلستان روز جمعه ۲۶ دی درهای خود را به عنوان یک مرکز واکسیناسیون کووید ۱۹ به روی متقاضیان دریافت این واکسن گشود.

کشیش آدریان دوربر، رهبر این کلیسا با اعلام این که تولید واکسن برای ایمن سازی در برابر ویروس کرونا بهترین خبر سال ۲۰۲۰ بود گفت: “کلیسای جامع می خواهد تمام تلاش خود را برای خدمت به جامعه انجام دهد.”

وی تصریح کرد: کلیسای جامع لیچفیلد با داشتن فضای کافی برای حفظ فاصله اجتماعی و ارائه یک سیستم یک طرفه برای ورود و خروج افراد و همچنین پارکینگ اختصاصی، مکانی ایده آل برای ارائه خدمات واکسیناسیون به متقاضیان می باشد.

رهبر این کلیسای تاریخی با اشاره به اینکه استفاده از کلیسای جامع به عنوان یک مرکز واکسیناسیون “پیشنهادی سخاوتمندانه” برای کمک به مردم است، تصریح کرد: “ما خوشحالیم که این خدمات را به جامعه ارائه می دهیم و هر روز برای مردم و جامعه مان ، به ویژه برای شفای بیماران و حمایت از افراد آسیب پذیر دعا می کنیم.”

کلیسای جامع لیچفیلد در شهری به همین نام در انگلستان واقع است. بنای فعلی این کلیسا در سال ۱۱۹۵ میلادی بنیان‌گذاری شده و در سال ۱۳۴۰ ساخت آن به صورت کامل به پایان رسیده است، کلیسای لیچفیلد دارای دو مناره به ارتفاع ۷۶٫۸ متر و یک مناره به ارتفاع ۶۰٫۵ متر است و از آثار تاریخی ارزشمند انگلستان محسوب میشود.

همزمان پیتر هاول جونز رهبر کلیسای جامع بلکبرن (Blackburn Cathedral) نیز در انگلستان با اعلام آغاز واکسیناسیون کوید ۱۹ از روز دوشنبه در این کلیسا گفت :” مهم است که کلیسای جامع در زمانی که مردم مضطرب و نگران هستند ، نقش خود را ایفا کند.”

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.