خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کودکان مسیحی در چین به‌خاطر باورشان مورد جفا قرار گرفته‌اند

در مقاله‌ای در روزنامه دیلی سیگنال در ۱۵دسامبر با عنوان «چگونه حزب کمونیست چین باور معنوی کودکان را می‌دزدد» آمده است که به کودکان مسیحی در کلاس آموزش می دهند که مذهب ممنوع است، به‌خاطر دستگیری والدینشان مورد اذیت و آزار قرار گرفته، از فعالیت‌های فوق‌برنامه در مدرسه محروم و به‌خاطر حضور در کلیسا در خارج از مدرسه مجازات شده و مجبور به خواندن شعارهای ضدمذهب می شوند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای در تاریخ ۷‌دسامبر، چین و چند کشور دیگر را به‌خاطر دست‌داشتن و تحمیل‌کردن نقض «سیستماتیک» مداوم و فاحش آزادی مذهبی، براساس قانون بین‌المللی آزادی مذهبی در سال ۱۹۹۸، تحت عنوان «کشورهای با نگرانی خاص» برای اصلاح تعیین کرد.

به گزارش اپیک تایمز، او در این بیانیه‌ نوشت: آزادی مذهبی یک حق غیرقابل واگذاری بوده و بستری است که براساس آن جوامع آزاد ساخته شده و شکوفا می‌شوند. ایالات متحده به کار خستگی‌ناپذیر برای پایان‌دادن به آزار و اذیت و سوءاستفاده از انگیزه های مذهبی در سراسر جهان ادامه خواهد داد و به شما کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که هر فرد، در هر مکان و در همه زمان‌ها، حق دارد طبق رهنمودهای وجدانش زندگی کند.»

در مقاله‌ای در روزنامه دیلی سیگنال در ۱۵دسامبر با عنوان«چگونه حزب کمونیست چین باور معنوی کودکان را می‌دزدد» آمده است که آزار و اذیت مذهبی تحمیلی ازسوی حزب کمونیست است.

در مقاله‌ای از سیدنی کوچان و آن بووالدا آمده است: این قساوت شامل «اسیرکردن اویغورها در اردوگاه‌های کار اجباری در شین‌جیانگ و برداشت اعضای بدن از تمرین‌کنندگان روش معنوی فالون گونگ و همچنین دستگیری و زندانی‌کردن تمرین‌کنندگان به‌خاطر انجام تمرینشان‌، تخریب ساختمان‌ها و نمادهای کلیسا و دستگیری یا ارعاب مسیحیانی که مطالعات خصوصی کتاب مقدس را برگزار می‌کنند می‌شود. با‌این وجود، آزار و اذیت کودکان چین به خوبی در معرض دید قرار ندارد.»

مقاله دیلی سیگنال نوشت: «رویداد مذکور این واقعیت را آشکار کرد که حزب کمونیست چین به‌طور کامل نتوانسته است از تعهدات خود در زمینه پیمان‌نامه تحت کنوانسیون حقوق کودک که چین نیز یکی از کشورهای عضو آن است، پیروی کند. درحالی‌که تمام جوامع مذهبی به دلیل اعتقادات مذهبی و معنوی در چین مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، آسیب وارده به کودکان ده‌برابر بوده است.»

در مقاله توضیح داده شد: «دولت فرزندان را از والدین آنها جدا کرده و تهدید کرده است که اگر والدین از ایمان خود دست نکشند، آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. مقامات دولتی حتی والدین فرزندان‌خوانده را تهدید کرده‌اند که اگر خانواده اعتقادات خود را کنار نگذارد، آنها را به زور پس خواهند گرفت، به خانواده اصلی‌شان بازگردانده و یا آنها را دوباره برای فرزندخواندگی تحویل خانواده‌ای دیگر خواهند داد.»

با توجه به آیین‌نامه تجدیدنظرشده در امور مذهبی در چین در سال ۲۰۱۸، «مقامات محلی این آیین‌نامه را منع حضور همه کودکان در کلیساها و سایر عبادتگاه‌ها و همچنین منع حضور کودکان در هرگونه فعالیت مذهبی مانند اردوهای تابستانی یا آموزش‌های مذهبی، مانند مدرسه یکشنبه تفسیر کرده‌اند.»

تأثیر منفی و طولانی‌مدت بر کودکان
از آنجا که والدین آنها به‌خاطر ایمان و پیروی از رهبری کلیسا به‌طور خودسرانه بازداشت و زندانی شدند، این کودکان از نبود والدین و بی‌ثباتی خانواده به‌شدت رنج می‌برند.

این برخلاف تعهد حزب کمونیست چین در سازمان ملل برای کسب نامزدی شورای حقوق بشر درخصوص «اولویت قراردادن کودکان» است. درواقع، این اقدامات دولتی نتیجه معکوس داشت و منافع کودکان را در نظر نگرفت.

مقاله دیلی سیگنال به گزارش سالانه نماینده ویژه دبیرکل درباره خشونت علیه کودکان استناد ‌کرد که تصدیق می‌کند که خشونت و سلب آزادی به هم پیوند خورده و سلب آزادی از فرزندان یا والدین آنها «تأثیری منفی و طولانی‌مدت»بر زندگی کودکان دارد.

در این گزارش آمده است: «آنچه باعث می‌شود حمله دولت به تجمع فرزندان از اقلیت‌های مذهبی به‌ طور مضاعفی نگران‌کننده باشد، این است که این دستگیری‌ها خودسرانه است و طبق قوانین بین‌المللی براساس هیچ جرمی نیست.»

برای این کودکان، آزار و اذیت ایمان آنها و خانواده‌هایشان به فضای مدرسه نیز گسترش یافت.

در مقاله دیلی سیگنال گفته شد: «کودکان مسیحی در چین‌، تحت حفاظت نام‌های مستعار درباره تجربیاتشان صحبت می‌کنند، یادشان می‌آید که در کلاس به آنها آموخته شده که مذهب ممنوع است، به‌خاطر دستگیری والدینشان مورد اذیت و آزار قرار گرفته، از فعالیت‌های فوق‌برنامه در مدرسه محروم شده، به‌خاطر حضور در کلیسا و فعالیت‌های مذهبی در خارج از مدرسه مجازات شدند، مجبور به خواندن شعارهای ضدمذهب و حمایت از الحاد و مجبور به امضای اسناد و مدارکی شدند که از ایمان خود چشم‌پوشی می‌کنند.»

در سپتامبر ۲۰۱۸، اداره آموزش و پرورش چین دانش‌آموزان را مجبور کرد تا برای فارغ‌التحصیلی امتحان دانش ضددینی را بگذرانند. در مقاله‌ مذکور آمده است: «دولت در انستیتوی فناوری شانگویی‌، دانش‌آموزان را در صورت داشتن اعتقادات مذهبی تهدید به اخراج کرد، دو مدرسه از بیش از ۳۰۰ کودک خواستند فرمی را امضاء کنند مبنی‌بر اینکه از هیچ مذهبی پیروی نمی‌کنند و آنها را برای ایمان‌شان در استان ژجیانگ، که به‌خاطر جمعیت مسیحی‌اش شناخته‌شده است “شرمنده” کردند.»

این مقاله با استناد به امیلی کائو، رئیس مرکز بنیاد میراث فرهنگی دی‌ووس برای دین و جامعه مدنی متذکر شد که این اقدام به‌وضوح قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. او در رویداد کمپین جوبیل در ۵اکتبر به نام «چین ایمان را برای همه کودکان ممنوع می‌کند» گفت: «قوانین بین‌المللی برای کودکان تضمین می‌کند که در جستجوی حقیقت، آزاد باشند و مطابق با وجدانشان زندگی کنند.»

حزب کمونیست چین در این روند فرهنگ سنتی و قومی را از بین برده است. در این مقاله نوشته شد: [مقامات حزب کمونیست چین] با ممنوع‌کردن برنامه درسی بودائی و آموزش زبان تبتی در مدارس، اساسن هویت مذهبی و زبانی کودکان و نوجوانان بودائی تبتی را پاک کردند. مانند اویغورها، بودائیان تبتی نیز افراطی و تجزیه‌طلب تلقی می‌شوند و حزب کمونیست چین در مدارس ابتدایی سراسر استان، اقدام به هدف قراردادن فرهنگ از ریشه‌هایش کرده است.»

در پایان مقاله آمده است: «تقریبن در هر حوزه زندگی، زمینه مذهبی و معنوی یک کودک چینی به دست حزب کمونیست چین ربوده می‌شود تا ابزاری برای توجیه آزار و شکنجه، جدایی از خانواده، القاء و تبعیض باشد. اینکه در سال ۲۰۲۰ هزاران کودک در چین باید از ترس مجازات ایمانشان را مخفی نگه دارند کاملن غیرقابل قبول و قابل سرزنش است و نمایانگر عدم نگرانی آشکار چین درخصوص حقوق و آزادی‌های لاینفک کودکان است.»

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.