خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هدف آمریکا از تحریم آستان قدس رضوی، تضعیف مسلمانان است

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: هدف‌گذاری کشور متخاصم آمریکا با تحریم آستان قدس، در حقیقت مردم مسلمان است، زیرا همه مسلمانان جهان ارادت خاصی به زیارت حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس دارند. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص واکنش ها به تحریم آستان قدس رضوی توسط آمریکا با احسان ارکانی، رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی و معاون پیشین آستان قدس رضوی به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

احسان ارکانی با اشاره به تحریم آستان قدس رضوی از سوی ایالات متحده آمریکا، گفت: واشنگتن در راستای ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران، این بار مجموعه مقدس آستان قدس رضوی و دستگاه حضرت رضا(ع) و در واقع اهل بیت را نشانه رفته است.

وی مهم‌ترین هدف آستان قدس را خدمت‌رسانی به زائرین حضرت امام رضا(ع) دانست و اظهار کرد: آستان قدس رضوی مجموعه‌ای است که از بخش‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، خدماتی و اقتصادی تشکیل شده است. هدف بخش‌های اقتصادی نیز همچون دیگر بخش‌ها، خدمت‌رسانی بهتر به زائرین حضرت رضا(ع) است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف‌گذاری کشور متخاصم آمریکا با تحریم آستان قدس، در حقیقت مردم مسلمان است، زیرا همه مسلمانان جهان چه شیعه و چه سنی، ارادت خاصی به زیارت حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس دارند.

وی با صراحت بر عدم تحقق اهداف آمریکا از تحریم آستان قدس تأکید کرد و گفت: اگر بر فرض محال، این تحریم‌ها بخواهد کوچکترین تأثیری بگذارد، قصد دارد بر روی مردم و خدمت‌رسانی به زائرین اثر بگذارد که آن هم محقق نخواهد شد.

معاون پیشین آستان قدس رضوی، این تحریم را نشان‌دهنده اهداف پلید آمریکا عنوان کرد و افزود: آمریکا از اعمال تحریم‌های مختلف، قصد لطمه زدن به مردم را دارد و در تحریم آستان قدس نیز، مردم و زائرینی را هدف قرار داده است که به عشق زیارت حرم مطهر رضوی به مشهد مقدس سفر می‌کنند.

وی از مظلومیت مجموعه‌های تحریم شده از سوی آمریکا گفت و عنوان کرد: در موضوع آستان قدس رضوی، این مظلومیت مضاعف است، زیرا دستگاه آستان قدس، قبله آمال و معنویت و در حقیقت محل رجوع مردم است و اجابت دعای خود را از این حرم مطهر می‌خواهند. وقتی تمام مسلمانان جهان در کشورهای اسلامی این خبر را شنیدند، حس مظلومیت مضاعفی برای اهل بیت(ع) داشتند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.