خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ رسما دبیرخانه واتیکان را از دسترسی به بیت المال محروم کرد

پاپ فرانسیس پس از فساد مالی دبیرخانه واتیکان در مدیریت بی حد و حصر صدها میلیون یورویی کمک های مالی و سرمایه گذاری ها، رسما دسترسی این دبیرخانه را از دارایی های مالی و املاک و مستغلات سلب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از abcnews، پاپ فرانسیس به تازگی قانون جدیدی را امضا کرد که براساس آن به دبیرخانه ایالتی دستور می دهد همه دارایی های خود را تا چهارم فوریه به یک دفتر دیگر در واتیکان منتقل کند.

این قانون همچین شامل همه کمک های مالی به پاپ می شود (کمک های مجموعه پیتر پنس و کمک های مالی مومنان دیگر). همه این کمک ها باید توسط اداره خزانه داری واتیکان به عنوان وجوه جداگانه ای در تلفیق با دارایی های مقدس اداره شود.

این اقدامات در واکنش به تحقیقات جنایی واتیکان پیرامون ادعاهای چندین ساله درباره سوء استفاده از کمک های مالی، توسط دبیرخانه دولت واتیکان انجام شده است. پیش از این نیز در ماه آگوست پاپ دستور انتقال دارایی ها را صادر کرده بود با پیگیری های بعدی تصمیم نهایی گرفته و تاریخ انتقال دارایی ها به شکل دقیق مشخص شد.

رهبر کاتولیک های جهان گفته که در حال اصلاحاتی برای بهبود اداره و کنترل بر دارایی های مقدس است. وی در پی تحقیقات ۱۸ ماهه دادستان های واتیکان در مورد سرمایه گذاری ۳۵۰ یورویی این دفتر در یک ساختمان مسکونی لوکس در چلسی لندن و سایر صندوق های سرمایه گذاری، علیه دبیرخانه دولت خود چنین حرکتی انجام داد.

دادستان ها چند تن از مقامات دبیرخانه را به سوءاستفاده از اختیارات خود به دلیل مشارکت در این معامله متهم کرده اند. این رسوایی ها بی کفایتی بزرگان واتیکان را در مدیریت پول آشکار می کند.

در این معامله متهمین قرارداد را امضا کرده و توافق کرده اند که هزینه های گزافی را به چند ایتالیایی پرداخت کنند.

این تصمیم پاپ فرانسیس ضربه شرم آور بزرگی به دبیرخانه واتیکان، به عنوان بزرگترین دفتر دربار پاپ، تلقی می شود. نتیجه این تصمیمات هم اساسا همان چیزی شد که سال ها پیش توسط کاردینال جورج پل پیگیری می شد. وی اولین وزیر اقتصادی فرانسیس بود که با دبیرخانه دولت بر سر اصلاحات مالی و تلاش برای کنترل بهتر امور مالی درگیر شده بود. این ها در حالی است که دربار مقدس به دلیل شیوع ویروس کرونا از منبع اصلی درآمد خود، یعنی فروش بلیط موزه های واتیکان، محروم شده است.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.