خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دین و کرونا| تاثیر کووید ۱۹ بر ایمان دینداران در آمریکا و ۱۳ کشور دیگر

پژوهش اخیر PEW:

بر اساس پژوهش جدید مرکز تحقیقات و نظرسنجی پیو یک سوم از آمریکایی ها معتقدند پاندمی کرونا ایمان آنها را به خدا بیشتر کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقات PEW از هر سه آمریکایی یک نفر اظهار کرده دیندارتر شده است؛ این میزان تقویت گرایشهای دینی در دوره کرونا در آمریکا نسبت به کشورهای دیگر بسیار بیشتر بوده است.

بر اساس این پژوهش در انگلستان از هر ده نفر یک نفر معتقد است که ایمان شخصی اش به خدا بیشتر شده است. در این پژوهش مردم ۱۴ کشور جهان شرکت کردند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز PEW تنها سه درصد از سوئدیها و ۲ درصد از دانماریکها و ۵ درصد از آلمانیها و ژاپنیها اظهار کرده اند که در دوره پاندمی ایمانشان قویتر شده است.

بر اساس این گزارش تفاوت بین آمریکاییها از یک سو و مردم کشورهای اروپای غربی و آسیای شرقی از سوی دیگر احتمالا به این دلیل است که مذهب در زندگی آمریکاییها نقش پررنگ تری ایفا میکند.

بر اساس این پژوهش مسیحیان سفیدپوست اونجلیک بیش از دیگر فرقه های مسیحی در امریکا ابراز کرده اند که در دوره کرونا ایمانشان بیشتر شده است. ۴۹ درصد از مسیحیان سفیدپوست اونجلیک گفته اند در این دوران با ایمان تر شده اند.

درصد بیشتری از شرکت کننده گان گفته اند که پیوندهای خانوادگیشان در دوران کرونا مستحکم تر شده است.
بر اساس نتایج از هر ده نفر ایتالیایی، اسپانیایی،امریکایی و انگلیسی ۴ نفر معتقدند که روابطشان با خانواده د دوران کرونا محکمتر شده است.

در ژاپن و کره جنوبی تنها ۱۸ درصد معتقدند که کرونا بر روابط خانوادگی آنها تاثیر مثبت گذاشته است.

منبع گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.