خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سازگاری اقوام و ادیان در گلستان ارزشمند است

سفیر سوییس در ایران:

سفیر کشور سوییس در ایران معتقد است که سازگاری ادیان و مذاهب مختلف در استان گلستان و زندگی مسالمت آمیز آنها در کنار یکدیگر ارزشمند و قابل تقدیر است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مارکوس لایتنر سفیر سوییس در ایران در دومین شب از برنامه زنده جشنواره مجازی بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین در گرگان که به صورت مجازی در حال برگزاری است؛ اظهار کرد: استان گلستان همانند کشور سوییس از گوناگونی و تنوع فرهنگ، زبان و سنن برخوردار است که البته فرصت مناسبی برای رونق گردشگری است.

وی گفت: جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان نه تنها بزرگداشتی برای گوناگونی و تنوع در ایران بلکه محرکی برای آینده کامیاب و همراه با موفقیت است.

مارکوس لایتنر از اهتمام اهالی گلستان در ترویج و تقویت فرهنگ های موجود و حمایت از گوناگونی و تنوع قدردانی کرد.

وی افزود: سوییس همواره آداب و رسوم محلی خود را پاس داشته است از همین رو کشوری با غنای عظیم از فعالیت های فرهنگی و سنن زنده شناخته می‌شود.

مارکوس لایتنر اضافه کرد: سوییس از تنوع در بخش‌هایی مانند موسیقی، جشنواره‌ها و آیین‌های مربوط به کشاورزی، ورزش‌های قدیمی، لباس‌های سنتی و حتی تنوع دینی برخوردار است که این داشته‌های فرهنگی علی‌رغم ویژگی‌های مشترک از یک منطقه تا منطقه ای دیگر با هم فرق می کند.

وی با یادآوری تشابه و تفاوت‌های سوییس با گلستان گفت: مساحت استان گلستان تقریبا نصف کشور سوییس است و حدود یک چهارم آن جمعیت دارد؛ زیبایی جهان در تنوع و گوناگونی مردمان آن نهفته است؛ اگرچه این تنوع و گوناگونی گاهی ممکن است برای جوامع چالش برانگیز باشد اما یک جامعه بدون تنوع نمی‌تواند به زیست خود ادامه دهد.

وی خطاب به مردم و مسوولان استان گلستان افزود: ای کاش می توانستم در زمان برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان حاضر شوم و در بزرگداشت گوناگونی و تنوع همراهیتان کنم.

دبیرخانه دائم جشنواره اقوام ایران در گرگان مرکز استان گلستان دایر است.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.