خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ارامنه زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران به صورت برابر زندگی می‌کنند

اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان:

اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان و نیز نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: ارامنه زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران به صورت برابر زندگی می‌کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی در دیدار با اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان اظهار کرد: شهدا، جانبازان و ایثارگران ارامنه در دفاع مقدس برای دفاع از وطن، شرف و عزت خود سنگ تمام گذاشته و به بهترین نحو ممکن به وظیفه شان در قبال کشور و مردم عمل کرده اند.

وی با تبریک فرا رسیدن سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیان کرد: حضور جامعه ارامنه در جبهه جنگ تحمیلی نشان داد ایرانی‌ها همواره در کنار هم و بویژه در سختی‌ها پشتیبان یکدیگر هستند و این درسی برای جهانیان و بویژه کسانی است که در برخی از کشورها به خاطر اختلافات دینی و قومی مشغول جنگ با یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: این ویژگی فرهنگی ایرانیان برای همه درس‌آموز است و باید از این خصوصیت برای تجمیع و تمرکز تلاش‌ها در مسیر ساختن کشور بهره بگیریم؛ چرا که تحقق اهداف بلند برای ایران جز با همدلی و همکاری ممکن نیست.

استاندار آذربایجان غربی نگاه ویژه رهبر انقلاب به خانواده شهدای ارمنی را مورد اشاره قرار داد و افزود: حضور رهبر معظم انقلاب در منزل شهدای ارمنی حاکی از نگاه ویژه رهبری و ملت ایران نسبت به همه ادیان و مذاهب است.

شهریاری ادامه داد: امروز جامعه ارامنه با برادران و خواهران مسلمان خود در آذربایجان غربی در احترامی متقابل و صمیمی زندگی می کنند.

گریگور چیفتچیان، اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان در این دیدار با تبریک ایام دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ضمن اینکه آرامش و امنیت ارامنه در ایران را الگویی فاخر برای سایر کشورها دانست، از نگاه برابر مدیران و مسئولین نسبت به ارامنه و سایر ادیان قدردانی کرد.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.