خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وبینار «احترام به ادیان و پیامبران الهی» در ایتالیا برگزار شد

به مناسبت آغاز دهه فجر؛

به مناسبت آغاز دهه فجر و سالگرد انتشار نامه اول مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا، وبینار «احترام به ادیان و پیامبران الهی» به همت رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا با مشارکت مرکز مطالعات بین‌المللی خانه دانایی رُم، انجمن منجیان منتَظَر، و انجمن فرهنگی هویت اروپایی در آستانه چهل و دومین فجر پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اقدام به برگزاری وبینار «احترام به ادیان و پیامبران الهی» کرده است.

این وبینار با حضور مهدی آیلو، مدیر مرکز مطالعات بین‌المللی خانه دانایی و انتشارات عرفان، پروفسور آدولفو مورگانتی، مدیر انجمن فرهنگی هویت اروپایی و انتشارات ایل چرکیو و خانم هانیه ترکیان و با هدف تبیین جایگاه همکاری و احترام متقابل ادیان در تمدن نوینی اسلامی مطابق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا برگزار شد.

در آغاز این وبینار، پس از معرفی اجمالی موضوع و سخنرانان توسط خانم ترکیان، مهدی آیلو، مدیر مرکز مطالعات بین‌المللی خانه دانایی و انتشارات عرفان طی سخنانی، اهمیت بیش از پیش گفتمان و ضرورت شناخت پیروان ادیان آسمانی از دین خود و دیگر ادیان و احترام متقابل میان ایشان را در برهه حساس فعلی مورد تأکید قرار داد.

وی با ارایه فهرست واره‌ای از آثار ترجمه و انتشار یافته توسط انتشارات عرفان در این حوزه، فرازهایی از کتاب «اسلام و آزادی» تألیف آیت الله مصباح یزدی، با مضمون دقت در پرهیز از اهانت به مقدسات دیگر ادیان به نام آزادی را نقل کرد که خانم ترکیان نیز در تأیید آن، با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب، پیشنهاد معظم له به جوانان غرب در خصوص طرح پرسش از چرایی عدم احترام به دیگر ادیان به نام آزادی را یادآور شد.

دیگر سخنران این نشست، آدولفو مورگانتی، مدیر انجمن فرهنگی هویت اروپایی و انتشارات ایل چرکیو بود که با نقل نمونه‌هایی از اهانت نشریات فرانسوی به مقدسات مسیحیت و سخنان پاپ فرانسیس در سفارش گفتمان و احترام متقابل ادیان، همکاری را گونه گزیده مواجه بینادینی معرفی و تاریخچه‌ای از نمونه‌های این همکاری و عواقب عدم توجه به آن ارایه کرد.

پرسش و پاسخ بخش پایانی این وبینار بود که در جریان آن، مورگانتی در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبین، نقش تمدن نوین اسلامی در تمدن معاصر بشری را به اختصار تشریح و تبادلات فرهنگی را سازنده تمدن نوین بشری معرفی کرد و مهدی آیلو سخنانی در خصوص بازتاب نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب ایراد کرد.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.