خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«مارین لوپن» اسلام را همردیف با نازیسم قرار داد

رقیب «مکرون» یک قدم جلوتر از او!

رهبر راست افراطی فرانسه پیشنهاد داد که حجاب اسلامی در همه اماکن عمومی این کشور ممنوع شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مارین لوپن، رهبر حزب «اجتماع ملی» فرانسه پیشنهاد داد که حجاب اسلامی در همه اماکن عمومی این کشور ممنوع شود. آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که لوپن شانه به شانه مکرون یکی از شانس‌های دست‌یابی به مقام ریاست‌جمهوری آینده فرانسه است.

تحت مقررات جدید پیشنهادی مارین لوپن، روسری مسلمانان در تمامی اماکن عمومی این کشور ممنوع می‌شود. وی ابراز داشته که روسری یک لباس «اسلامی» است و بر همین اساس می‌خواهد قانون جدیدی را پیشنهاد ‌دهد که به گفته او: «ایدئولوژی‌های اسلامی» را به خاطر «تمامیت‌خواه و خونریز» بودن ممنوع کند.

وی مدعی شد: ممنوعیت «ایدئولوژی‌های اسلام‌گرا» در فرانسه هیچ اشکالی ندارد و با اصول دموکراسی مغایر نیست، زیرا در این کشور، ایدئولوژی‌های دیگری – همچون نازیسم – نیز ممنوع شده‌است. از نظر او مبارزه با اسلام‌گرایی باید با همان قاطعیت پیگیری شود.

پیش‌تر، «ژان کستکس»، نخست‌وزیر فرانسه، پیشنهاد «منع حجاب مذهبی برای کودکان در مکان‌های عمومی فرانسه» را رد کرده بود. با توجه به وقایع اخیر در فرانسه و اظهارات اسلام‌ستیزانه بی‌سابقه مکرون، به نظر می‌رسد اینک جدی‌ترین رقیب وی از هر دستاویزی برای پیشی گرفتن بهره می‌جوید؛ حتی هم‌ردیف دانستن مبانی اعتقادی دین مبین اسلام با نازیسم!

این مسائل، موضوع حقوق اقلیت‌های دینی به‌خصوص مسلمانان در فرانسه بیش از گذشته تحت‌الشعاع قرار داده و بر مفهوم دموکراسی این کشور سایه می‌افکند.

منبع روشنگر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.