خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نبود تبعیض بین ادیان الهی در جمهوری اسلامی محقق شده است

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: نظر بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و اقلیت های دینی، احترام و نبود تبعیض بین ادیان الهی است که این خواسته در جمهوری اسلامی محقق شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، همایون سامه یح نجف آبادی در حاشیه پانزدهمین آیین تجلیل از خانواده های شهدای ادیان توحیدی در آرامستان کلیمیان تهران اظهار کرد: ارج و قرب تمام شهدای ادیان الهی نزد خدای بزرگ یکسان است و تمام ادیان و مذاهب در ایران در زمان انقلاب و جنگ حق علیه باطل فرزندان خود را به جبهه های جنگ فرستادند و همگی در دفاع از این مرز و بوم به پا خواستند.

وی با بیان اینکه جایگاه شهدا بسیار بلند و عالی مرتبه است، گفت: همه ما ایرانی هستیم و فرقی ندارد که دارای چه تفکراتی هستیم وظیفه ما دفاع از انقلاب و و پاسداشت خون انسان هایی است که گرانبهاترین متاع خود گذشتند تا ما در امنیت و آرامش زندگی کنیم.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تمام رزمندگان و ایثارگران گفت: این افراد همانند شهدا عزیز هستند و ما مدیون تمام این عزیزان و خانواده آنها هستیم.

سامه یح نجف آبادی همچنین با بیان رشادت های شهید سردار قاسم سلیمانی بیان کرد: ایشان در دفاع از مظلومیت کوشید و بسیاری از غیر مسلمانان جان خود را مدیون سردار هستند ما نیز باید پیرو مکتب این شهید بزرگوار باشیم و برای سازندگی و سربلندی ایران دست در دست هم دهیم.

حماسه آفرینی شهدای ادیان توحیدی در کنار سایر شهدا

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم، با بیان اینکه شهدای ادیان الهی در کنار سایر شهدا حماسه آفریند، گفت: نقش ادیان توحیدی در تاریخ اسلام انکار ناپذیر است و در اقتدار نظام جمهوری اسلامی مدیون شهدا هستیم.

سردار «یعقوب سلیمانی» با بیان اینکه ۱۵٣ نفر از شهدای کشور از سایر ادیان توحیدی هستند، افزود: از این تعداد ۶۸ شهید مربوط به استان تهران است.

وی ادامه داد: ادیان توحیدی شامل اشوری، کلیمی، زرتشتی، کلیمی و ارامنه است.

به گفته سردار سلیمانی ادیان توحیدی در دوران انقلاب، اسلام و موضوع تکنولوژی نانو نقش ایفا کردند، همه ما با همدلی و وحدت توانسته ایم امروز چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن بگیریم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۳۴۰ شبکه فارسی زبان با روش های مختلف به دنبال تفرقه افکنی هستند اما با حول و قوه الهی تاکنون نتوانسته اند کاری از پیش ببرند و انشالله سال آینده نیز جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب را با هم جشن خواهیم گرفت.

سردار سلیمانی توضیح داد: امروز همزمان با برگزاری مراسم ادیان توحیدی، علاوه بر گلزار شهدای کلیمیان ۱۹ هزار گلزار شهدا در کشور عطرافشانی و گل‌باران شد، همچنین پنج برنامه ویژه برای شهید سردا قاسم سلیمانی در کرمان و یک ویژه برنامه نیز برای ۳۰۰ شهید در بوکان برگزار شد.

وی گفت: امسال علاوه بر جشنواره فیلم با رویکرد شهدای مقاومت و سلامت، بنیاد شهید به جشنواره تئاتر با موضوع سرباز انقلاب نیز ورود پیدا کرده است و آثار ارزشمندی را در این ایام ارائه می دهد.

به گزارش ایرنا، در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده شهدای ادیان توحیدی علاوه بر گلباران مزار شهدا توسط حاضران و همچنین با استفاده از بالگرد، سخنرانی، رزم نوازی سروده‌های حماسی و دوران جنگ نمایشگاهی از آثار تجسمی مجید آریانژاد یکی از جانبازان و دبیرکل برتر شهدا و ایثارگران و کتاب هایی با مضمون شهدا به نمایش گذاشته شد.

استان تهران در دفاع مقدس بیش از سی و دو هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد بیش از هشت هزار و ۵۰۰ شهید مربوط به شهرستان‌های استان تهران است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.