خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

یادمان شهدای ادیان توحیدی در تازه‌ترین مجله شاهد یاران

اولین شماره ماهنامه شاهد یاران منتشر شد؛

ماهنامه «شاهد یاران»؛ یادمان شهدای ادیان توحیدی به کوشش گروه مجلات شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران با یادکردی از شهدای گرانقدر منتشر شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ ‌تازه‌ترین شماره ماهنامه فرهنگی، تاریخی «شاهد یاران» ویژه یادمان شهدای ادیان توحیدی منتشر شد.

در این شماره گفتارها و نوشتارهایی از امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، اسقف اعظم سیوه سرکیسیان، یعقوب سلیمانی؛ معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر خورشیدی، رئیس انجمن موبدان زرتشتی تهران، خاخام یونس حمامی لاله‌زار (رهبر دینی کلیمیان ایران)، آلبرت کوچویی، رئیس انجمن آشوریان تهران در سال‌های دفاع مقدس، دکتر کارن خانلری نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلیمن ماندگاری رئیس موسسه سیره شهدا، حسن شیردل؛ نویسنده نخستین رمان شهدای اهل کتاب، هویک میناسیان و شماری از خانواده‌های شهید اهل کتاب خواندنی شده است.

در بخشی از مطلب «به شهادت برادرم افتخار می‌کنیم» که گفت‌وگویی با برادر شهید اودیشیو بدال داود از شهدای آشوری است، می‌خوانیم: ایران کشور ما است. به عنوان مثال در زمان سکونت ما در خیابان غفاری، چندین خانواده مسلمان نیز سکونت داشته‌اند که برخی از آن‌ها همچنان در آن خیابان ساکن هستند. اگر از ایشان بپرسید، خواهند گفت که مادر من هر روز جوی آبی که وسط کوچه بود را تمیز می‌کرد.

مردان نیز به بانوان مسلمان می‌گفتند که اگر این مادام به تمیزی کوچه نپردازد، کوچه وضعی ناخوشایند خواهد داشت. به طور کلی ما کشور و محیطی را که در آن زندگی می‌کنیم، به شکل پاکیزه و دور از دسترس دشمنان دوست خواهیم داشت. زمانی که جامعه خوب باشد، تمام افراد با هم صمیمی خواهند بود. شاید دلیل ماندگاری ما در کشور، بعد از شهادت برادرم به همین دلیل بوده است؛ چرا که عاشق سرزمین و کشورمان هستیم.

شماره های ۱۷۸ و ۱۷۹ ماهنامه «شاهد یاران» در ۱۰۲صفحه، با مدیر مسئولی یعقوب سلیمانی، سردبیری رحیم نریمانی و به کوشش سیده فاطمه رضایی به عنوان  مدیر اجرایی منتشر شد. علاقه‌مندان برای تهیه این مجله می‌توانند به سامانه شاهد الکترونیک به نشانی mag.navideshahed.com مراجعه کنند یا با شماره ۸۸۸۲۳۵۸۴، امور مشترکین مجلات شاهد تماس بگیرند.

نشست هم اندیشی بانوان در موزه مرکزی شهدا برگزار شد

نشست هم اندیشی بانوان «بسیج اقشار» در سالن سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» موزه مرکزی شهدا برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در بسیج اقشار این نشست اظهار داشت: در بسیج اقشار کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام می شود و باید به این نهاد انقلابی توجه ویژه ای شود. البته کار در بسیج اقشار نیاز به ظرافت و تدبیر خاصی دارد که برای همین فعالان در بسیج اقشار ارزشمند هستند.

حجت الاسلام و المسلمین امیرحسین شاهانی ادامه داد: در بسیج اقشار برای عملکرد بهتر نیاز به هم افزایی میان قسمت های مختلف فعال در بسیج اقشار داریم. جلساتی در سازمان های مختلف داشته ام و با اطمینان می گویم که بسیاری از بسیجیان در کشور را خواهران تشکیل می دهند.

وی افزود: باید نقاط قوت انقلاب اسلامی که کم نیست بیان شود تا همه در جریان دستاوردهای آن قرار بگیرند. روزگاری کاخ کرملین در روسیه مرکز فساد و کفر در جهان بود اما سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» در همین مکان نماز خواند که این یکی از دستاورهای بزرگ انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی در سطح بین المللی عظتمند است و با قدرت در مسیر رشد و تعالی قدم بر می دارد.

در پایان این مراسم هدایایی از طرف حجت الاسلام و المسلمین «امیر حسین شاهانی» نماینده ولی فقیه در بسیج اقشار به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به بانوان حاضر در این مراسم اهداء شد.

 تجلیل از خلبانان آزاده

مراسم تجلیل از خلبانان آزاده و آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در راستای حمایت از نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اقدامات شجاعانه خلبانان نیروی هوایی در سال‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سال‌های دفاع مقدس خلبانان نیروی هوایی شجاعانه در مقابل دشمنان ایستادند و با نزدیک شدن به چهل و دومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هنوز هم با ازخودگذشتگی با این انقلاب همراه هستند.
سردار یعقوب سلیمانی با بیان اینکه دشمنان نظام در طول این ۴۲ سال به دنبال توطئه افکنی هستند، گفت: دشمنان این نظام با در اختیار داشتن بیش از ۳۴۰ رسانه فارسی زبان به دنبال این بودند که چهلمین سال پیروزی انقلاب برگزار نشود؛ این در حالی است که نه تنها چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن گرفتیم بلکه ۲ سال هم از آن سپری شده است.

وی با اشاره به دستاوردهای نظام شکوهمند انقلاب اسلامی در طول این سال‌ها گفت: زمانی ما برای تهیه کوچکترین تجهیزات نظامی با مشکل مواجه بودیم اما الان در زمینه‌های مختلف به ویژه موشکی کشور به توانایی‌های پیشرفته دست یافته است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشکر و قدردانی از خلبانان آزاده نیروی هوایی گفت: آزادگان و امیران نیروی هوایی نقش مهمی در پیروزی و پیشرفت این انقلاب داشته‌اند و امیدواریم که در این مسیر مقتدرانه حرکت کنند و موفق و سربلند باشند.

در پایان این نشست از امیران سرلشگر خلبان «علی اکبر تابیده چی»، «قاسم محمد امینی»، «سرشار حیدری»، «قاسم عبیری» و «محمد حدادی» با لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.