خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

میهمانی لاله‌ها در بهشتیه تهران/ مزار شهدای ادیان توحیدی گلباران شد

آیین میهمانی لاله‌ها و گلباران و عطرافشانی گلزار شهدای کلیمیان به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر همزمان با سراسر کشور در آرامستان کلیمیان تهران (بهشتیه) برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پانزدهمین آیین گلباران و عطرافشانی «گلزار شهدای کلیمی» به عنوان نماد گلزار شهدای پیروان ادیان توحیدی کشور همزمان ایام الله دهه مبارک فجر چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، نمایندگان ادیان آشوری، ارمنی، زرتشتی و کلیمی، خانواده معظم شهدا و جمعی از مسؤولان لشکری و کشوری در آرامستان کلیمیان تهران (بهشتیه) برگزار شد.

نقش مهم شهدای ادیان توحیدی در اقتدار جمهوری اسلامی

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم اظهار کرد: شهدای ادیان توحیدی نقش مهمی در انقلاب و دفاع مقدس دارند باید قدردان آنان باشیم و یادشان را گرامی بداریم.

وی گفت: امروز دشمن با هجمه‌های وسیع رسانه‌ای سعی در شکست انقلاب اسلامی و تضعیف باورهای مردم دارد اما تلاش بی حاصل آنان نشان می‌دهد که هنوز مردم ما را نشناخته‌اند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تهدیدات دشمن که اعلام کرده بودند جمهوری اسلامی جشن ۴۰ سالگی انقلاب را نمی بیند، افزود: با استفاده از ۳۴۰ شبکه فارسی زبان به دنبال تفرقه افکنی بودند اما همه توطئه‌هایی که بر علیه ایران طراحی کرده بودند شکست خورده و پس از ۴۲ سال با اقتدار در مسیر پیشرفت هستیم.

سلیمانی در ادامه بیان کرد: در آغاز جنگ رهبران اقلیت‌های دینی نزد امام (ره) آمدند و برای حضور در جبهه اعلام آمادگی کردند، انقلاب به برکت همین ایثار و از خودگذشتگی‌ها نه تنها متوقف نشده بلکه در مسیر بالندگی قرار دارد.

وی تصریح کرد: از نظر اسلام همه ادیان برای برقراری ارتباط با خدا آمده‌اند و شهدای ادیان توحیدی از ویژگی‌های شخصیتی برجسته‌ای برخوردار بوده‌اند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همزمان با پانزدهمین سال از آئین ملی عطر افشانی و گلباران مزار شهدای ادیان توحیدی با عنوان مهمانی لاله ها ۱۹ هزار مراسم دیگر در کشور برگزار می شود که همه این برنامه‌ها با هدف گرامیداشت ایثار و از خودگذشتگی شهدا برگزار می‌شود.

خاخام اعظم کلیمیان: با حفظ اتحاد باید در مسیر رهبری حرکت کنیم

خاخام یونس حمامی لاله‌زار رهبر دینی کلیمیان ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: کلیمیان از حدود ۲۷۰۰ سال در ایران حضور دارند و خود را جزئی از ملل و جامعه ایرانی می‌دانند و هرجا لازم بوده از خاک ایران دفاع کرده‌اند.
وی گفت: کلیمیان مانند سایر ادیان توحیدی حتی قبل از انقلاب نیز شهید و زندانی سیاسی داشتند و در دوران انقلاب و در روز پیروزی انقلاب در۲۲بهمن نیز شهید داشتیم.

رهبر دینی کلیمیان ایران افزود: پس از انقلاب نیز کلیمیان در دوران دفاع مقدس همراه و همگام با سایر رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کرده و همه در مقابل دشمن صف‌آرایی کردند و با اتحاد و یکپارچگی به پیروزی رسیدند.

 

حمامی لاله‌زار تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب فرمودند؛ ملت ما ملت واحده و دین ما توحید است و با این سخن اتحاد و ارتباط قلبی با همه ادیان برقرار کردند.

وی با بیان اینکه تجلیل از شهدا این اتحاد و یکپارچگی را بیشتر یادآوری می‌کند، خاطرنشان کرد: وظیفه داریم این امانت باارزش را حفظ کنیم و در مسیری که رهبر معظم انقلاب مشخص می‌کنند حرکت کنیم تا بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

شهید سردار سلیمانی الگوی مبارزه با استکبار است

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان این که شهدای ادیان توحیدی جایگاه رفیعی دارند و برای انقلاب و حفظ تمامیت ارضی از جانشان گذشتند، اظهار کرد: اگر شهدا نبودند امنیت و آرامش امروز را در کشور نداشتیم لذا قدردان شهدا باشیم که آرامش و امنیت امروزمان را مدیون خون شهدا و ایثارگران هستیم.

وی با بیان اینکه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ثابت کرد که دفاع از مظلوم مرز نمی شناسد، گفت: مردم بسیاری از کشورهای منطقه مانند عراق و سوریه مدیون ایثار و از خودگذشتگی حاج قاسم هستند.

نماینده کلیمیان در مجلس افزود: باید شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» را برای مبارزه با مستکبران و سربلندی ایران الگو قرار دهیم.

در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدای ادیان توحیدی با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد و پس از اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه توسط حاضران، بالگردهای نیروی انتظامی مزار شهدا را گلباران کردند.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.