خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شناخت مذاهب اسلامی، از دستاوردهای انقلاب است

امام جمعه اهل سنت شیراز:

شیخ عبدالواحد خواجوی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را شناخت مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی دانست و گفت: این شناخت صحیح و درست و اصولی مذاهب اسلامی از همدیگر و تأکید بر اشتراکات آن‌ها موجب ایجاد وحدت، انس و الفت میان مسلمانان شیعه و سنی شده است. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شیخ عبدالواحد خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی را به تمام ملت ایران و آزادی‌خواهان دنیا تبریک گفت و یاد شهدای انقلاب اسلامی را گرامیداشت و افزود: بحمد الهی انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار خوبی برای مسلمانان دنیا داشت.

وی، شناخت مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: این شناخت صحیح و درست و اصولی مذاهب اسلامی از همدیگر و تأکید بر اشتراکات آن‌ها موجب ایجاد وحدت، انس و الفت میان مسلمانان شیعه و سنی شده است.

خواجوی با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی مرهون وحدت و یکپارچگی ملت ایران بود، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به دنیا نشان داد که اگر مسلمانان با یکدیگر متحد و یکپارچه باشند و ندای لا اله الا الله و محمد رسول‌الله را با همدیگر سر دهند، قطعاً پیروزی آنان محقق خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت شیراز، نقش مهم رهبری اسلامی و واحد را در پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد و افزود: انقلاب اسلامی نشان داد که اگر مسلمانان حول محور رهبری دلسوز و موحد و مخلص گردهم آیند و پشت سر ایشان قرار گیرند، قطعاً می‌توانند از سختی‌ها و مشکلات عبور کنند و به پیروزی نهایی دست یابند.

وی تجربه انقلاب‌های کشورهای دیگر را در این رابطه مثال زد و گفت:‌ در بسیاری از کشورها انقلاب‌هایی شکل گرفت که این انقلاب‌ها رهبرانی هم داشتند اما به دلیل اینکه هدف رهبر آن‌ها الهی و برای رضایت خدا نبود بلکه برای کسب مقام و منصب بود، انقلاب‌های آنان شکست خورد و به سرانجام نرسید و نتیجه آن هم تسلط استکبار جهانی اعم از آمریکا، انگلیس و غیره بر آن‌ها شد.

خواجوی اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان اسلام توطئه‌های متعددی را برای نابودی این انقلاب انجام داده‌اند اما بحمد الهی ملت بصیر و هوشیار ایران همواره با بصیرت و اقتدار پشت سر رهبر فرزانه انقلاب ایستاده‌اند و وحدت خود را حفظ می‌کنند و گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان هستند.

وی یادآور شد: این انقلاب از ابتدای پیروزی تاکنون دشمنان زیادی به خود دیده است که بسیاری از آنان به زباله‌دان تاریخ پیوسته‌اند، اما اقتدار نظام جمهوری اسلامی هم به لحاظ فرهنگی، هم نظامی، هم اجتماعی و غیره روز به روز بیشتر شده است.

امام جمعه اهل سنت شیراز با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی،‌ ایران تبدیل به ام‌القرای جهان اسلام شده است، گفت: انقلاب اسلامی موجب بیداری مسلمانان دنیا شده است و همگان متوجه شده‌اند که برای مقابله با موج اسلام‌ستیزی دشمنان باید با یکدیگر متحد شده و به انقلاب اسلامی تأسی جویند. گرچه دشمنان هم بیکار ننشسته‌اند و همواره تلاش می‌کنند تا میان مسلمانان فتنه ایجاد کنند ولی طبق وعده‌های قرآن کریم همیشه پیروزی از آن جبهه حق است.

خواجوی، سرنوشت طواغیت تاریخ از فرعون گرفته تا رژیم ستم‌شاهی ایران را یادآور شد و گفت: تاریخ سرنوشت آنان که روزی ادعای قدرت و خدایی می‌کردند، را به همه جهانیان نشان داده است چرا که قدرت مطلق در این عالم هستی تنها خداست اما مسلمانان هم باید بدانند که آنچه خداوند می‌خواهد با آنچه دشمنان می‌خواهند از زمین تا آسمان با یکدیگر تفاوت دارند، لذا باید همواره هوشیار و بیدار باشند و فریب توطئه‌های آنان را نخورند.

وی اظهار کرد: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شده بود، توطئه‌های فراوانی از سوی آمریکا و استکبار جهانی برای براندازی این نظام انجام شد، اما خداوند سربازان خود را در قالب‌های مختلف به کمک ملت ایران فرستاد و همه ما طوفان شن را مشاهده کردیم که چگونه هواپیماهای آمریکایی را سرنگون کرد و یا در جنگ تحمیلی، قدرت ملت ایران را همه دنیا مشاهده کردند و امروز بحمد الهی دارای اقتداری بی‌نظیر در منطقه هستیم به‌طوری که جمهوری اسلامی ایران در تمام معادلات دنیا حضور دارد.

خواجوی با تأکید بر اینکه دشمنان همواره تلاش کرده‌اند تا میان شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند اما این نقشه آنان هیچ‌گاه راه به جایی نبرده است، گفت: نکته‌ای که باید بدان توجه کنیم این است که دشمن‌، دشمن است و کاری به شیعه و سنی ندارد و تنها می‌خواهد که نظام اسلامی و امنیت ما را از بین ببرد و کشور ما را تبدیل به کشورهایی نظیر افغانستان، لیبی، فلسطین و غیره کند لذا باید هوشیار باشیم تا فریب توطئه‌های دشمنان نخوریم؛ درست است که امروز یکسری مشکلات در کشورمان وجود دارد، اما تنها در سایه همدلی و وحدت است که می‌توانیم بر این مشکلات فائق آییم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.