خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اهانت شخصیت معارض سعودی به شیعیان

مرآه الجزیره نوشت: «سعد الفقیه» شخصیت سرشناس معارض سعودی که در خارج از کشور زندگی می کند، در سخنانی به شیعیان این کشور اهانت کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، الفقیه در سخنانی مدعی شد که شیعیان عربستان،«یک اقلیت مذهبی بیگانه» و «سلول های خفته خطرناک» هستند.

براساس این گزارش، وی که در برنامه هفتگی خود به سوالات دنبال کنندگانش پاسخ می داد، شیعیان را با عنوان های «اقلیت مذهبی بیگانه» و «اقلیت مقیم عربستان» به کار برد و مدعی شد که آنها شهروند عربستان نیستند.

پایگاه مذکور همچنین نوشت: سعد الفقیه عمدا یا در راستای احساسات فرقه گرایانه خود، صفت شهروندی را از شیعیان نفی کرد. این در حالی است که الفقیه همواره عادت داشته از شیعیان به عنوان خطری برای دیگر شهروندان سعودی تعبیر کند.

با این حال سخنان اهانت آمیز سعد الفقیه با واکنش های تند کاربران از جمله «سلطان العبدلی» از فعالان سرشناس عربستان روبرو شد و وی سخنان سعد الفقیه را دامن زدن بر آتش خواند و پرسید: چرا او چنین موضوعاتی را در چنین شرایطی مطرح می کند. این بارزترین چهره وهابیت است.

العبدلی افزود: از پلیدی و پلیدی ها به خداوند پناه می بریم. حقایق افکار پلید فرقه گرایانه به زودی برملا خواهد شد. مردم به تاکید بر مشترکات نیاز دارند.

عبدالله الغامدی دیگر فعال سرشناس سعودی نیز در واکنش به سخنان الفقیه گفت: برخی از مخالفان به مخالفت نیاز دارند.

دکتر ابراهیم فؤاد نیز در این باره نوشت: برخی از مخالفان دولت سعودی در خارج، با خود بیماری های حکومت را برده اند. کسانی که روحیه فرقه گرایانه خود را علنی آشکار می کنند، جای سرزنش ندارند چون این عادت آنهاست.

مهنا حمدالمهنا دیگر فعال عربستانی نیز در واکنش به سخنان اهانت آمیز سعد الفقیه گفت:«شیعیان هرچند در مذهب با ما تفاوت داشته باشند اما آنها مسلمان، عرب و از ساکنان اصلی جزیره عربی هستند.

منبع شیعه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.