خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

راهنمای سفر حلال برای گردشگران مسلمان

پیش‌بینی می‌شود گردشگری حلال که بخشی از صنعت گردشگری جهانی است، در دوران پساکرونا رونق پیدا کند. بر همین اساس، شرکتی در انگلستان طرح‌هایی برای گسترش گردشگری حلال بین مسلمانان ارائه داده‌است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یک کارآفرین مستقر در انگلستان می‌گوید گردشگران مسلمان می‌توانند ضمن گذراندن تجربه‌های فراموش‌نشدنی، در دوران پساکرونا صنعت توریسم را رونق ببخشند.

سمیه حمدی، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت راهنمای سفر حلال (Halal Travel Guide) می‌گوید: جهانگردان جوان مسلمان به طور فزاینده‌ای تمایل دارند بتوانند به تجربیات عمیق‌تری دسترسی پیدا کرده و راه‌های نرفته را تجربه کنند. آنها مایلند این کار را با ارتباط با جوامع محلی و یادگیری بیشتر در مورد آداب و رسوم و فرهنگ آنها انجام دهند.

راهنمای سفر حلال، تجربه‌های فراموش‌نشدنی را به جهانگردان ارائه می‌دهد که هم‌زمان به نفع جوامع محلی است که از آن دیدن می‌کنند.

حمدی می‌گوید: مطمئناً ۱۰ سال آینده دوران هیجان‌انگیزی برای گردشگری در عربستان خواهد بود. این شرکت کار خود را با ارائه اطلاعات برای مسافران مسلمان آغاز کرد اما بلافاصله تورهای خود را که ترکیبی از بازدید از میراث اسلامی همراه با فعالیت‌های ماجراجویانه و تجارب منحصر به فرد است، آغاز کرد.

وی می‌گوید: ما در حال انجام کاری هستیم که هم به نفع مسافران باشد و هم برای جوامع محلی که آنها بازدید می‌کنند، سودبخش باشد. برای بسیاری از این مسافران، این نوع سفرها می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

حمدی افزود: شما با یادگیری نحوه زندگی دیگران، چیزهای زیادی درباره خود یاد می‌گیرید و به خودشناسی بیشتری می‌رسید. این همان چیزی است که نوجوانان و جوانان، خواهان آن هستند. قبل از همه‌گیری، سفرهای حلال سریع‌ترین رشد در اقتصاد جهانی گردشگری با ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیارد دلار را داشت.

به گفته او این یک پتانسیل اقتصادی عظیم است اما همچنان جای پیشرفت زیادی دارد. از آنجا که مسلمانان رویکردی مبتنی بر ارزش‌ها نسبت به محصولات و خدماتی که استفاده می‌کنند دارند، صنعت سفر حلال فرصتی را فراهم می‌کند تا بتوان پس از ریشه‌کنی شیوع کرونا، توسعه صنعت گردشگری مسئولیت‌پذیر را ایجاد کرد.

در حالی که دقیقاً مشخص نیست که چه زمانی فعالیت‌های اقتصادی دوباره آغاز می‌شود و مردم سفرهای جمعی را از سر می‌گیرند، حمدی می‌گوید انتظار دارد با کاهش محدودیت‌ها، بازار سفر حلال یکی از اولین بازارها باشد.

وی افزود: از آنجا که جمعیت جوانان مسلمان جهان بسیار زیاد است قطعاً یکی از اولین بازارها، جهانگردی است که رو به بهبودی خواهد رفت. آنها جوان‌تر هستند و بنابراین مسافرت، برای آنها کم خطرتر است. این افراد نه تنها نسبت به کرونا احساس ایمنی بیشتری می‌کنند، بلکه پول دارند و می‌خواهند آن را صرف تجارب مورد علاقه خود کنند.

به گفته وی، عربستان به عنوان مقصدی برای این گروه جوان و ماجراجو بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد. این کشور به طور سنتی بر جهانگردی دینی متمرکز بوده است اما ظرفیت زیادی برای سرمایه‌گذاری در جهانگردی برای کسانی که برای سفر به حج و عمره مفرده به این کشور می‌آیند، دارد. به عنوان مثال با تشویق آنها برای چند روز اقامت بیشتر و رفتن به سواحل دریای سرخ می‌تواند درآمد زیادی کسب کنند.
حمدی به پتانسیل پروژه‌های مختلف عربستان که هم اکنون در دست توسعه است، اشاره کرد که از نظر ظرفیت جذب این جهانگردان جوان بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسند.

به عنوان مثال پروژه عظیم گردشگری «القدیه» در ریاض که قرار است از قطب‌های بزرگ گردشگری عربستان باشد، در سال ۲۰۲۳ افتتاح می شود و نویدبخش تبدیل شدن به یک قطب سرگرمی جهانی است که بر ارائه تجارب تازه برای بازدیدکنندگان تأکید دارد. در حالی که زیبایی طبیعت عربستان، گردشگرانی را که فعالیت بدنی را در اولویت قرار می‌دهند و برای طبیعت ارزش قائل هستند، جذب خواهد کرد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.