خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش حملات علیه مسلمانان در آلمان

حملات علیه مسلمانان در آلمان در حال افزایش است و بر اساس آمار رسمی در سال ۲۰۲۰، مسلمانان و مساجد هدف ۹۰۰ مورد حمله بوده‌اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بیش از دو مورد عمل مجرمانه در روز علیه مسلمانان در سراسر سال ۲۰۲۰ آماری است که وزارت کشور آلمان در پی پرسش یک نماینده حزب چپ پارلمان اعلام کرده است. رقم سالانه آن ۹۰۱ مورد بوده است.

به گزارش روزنامه “نویه اوسنابروکر تسایتونگ”، این رقم دو درصد بیشتر از ۸۸۴ مورد عمل مجرمانه علیه مسلمانان در سال ۲۰۱۹ بوده است.

بر اساس داده‌های وزارت کشور، عاملان این خشونت‌ورزی در اغلب موارد راست‌گرایان افراطی بوده‌اند.

فراکسیون حزب چپ‌ها در پارلمان بوندستاگ آلمان اما می‌گوید که موارد خشونت‌ورزی علیه مسلمانان در سال ۲۰۲۰ باید قاعدتا بیش از این‌ها باشد و در هفته‌های آینده احتمالا افزایش می یابد، زیرا تجربه نشان داده که موارد رخ داده در سال گذشته هنوز اعلام جرم نشده‌و یا به ثبت نرسیده‌اند.

به گزارش این روزنامه به نقل از داده‌های وزارت کشور، در جریان این اعمال مجرمانه ۴۸ نفر مجروح شده‌اند و این رقم بیش از سال ۲۰۱۹ با ۳۴ مجروح بوده است. علاوه بر این دو نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت کشور آلمان می‌گوید در سال ۲۰۲۰ در ۷۷ مورد سوءقصد به مساجد و یا رنگ‌پاشی و تخریب این عبادتگاه‌ها به ثبت رسیده است.

افزایش خشونت به رغم محدودیت‌های کرونایی

این گونه خشونت‌ورزی‌ها علیه مسلمانان و نهادهای اسلامی در سال ۲۰۱۹ نیز نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

اولا یلپکه، کارشناس امور داخلی حزب چپ‌ها، در مورد آمار ارائه شده از سوی وزارت کشور می‌گوید: «ما تنها با نوک کوه یخ سر و کار داریم.» او می‌افزاید، بسیاری از افرادی که هدف این حملات قرار گرفته‌اند یا از روی شرم یا دوری‌گزینی از نهادهای رسمی، اعلام جرم نکرده‌اند.»

خانم یلپکه تأکید کرد، با اینکه به دلیل محدودیت‌های کرونایی امکان کمتری در فضای عمومی برای این گونه خشونت‌ورزی وجود داشته است، اما ما با افزایش اعمال مجرمانه رو به رو هستیم.

دولت آلمان در اواخر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که مبارزه علیه نژادپرستی و راست‌گرایان افراطی را در سطح آلمان تشدید خواهد کرد. حمایت از پروژه‌های دموکراسی، پژوهش در زمینه مقابله با نژادپرستی و اسلام‌ستیزی و حفاظت بیشتر از قربانیان از اهداف دولت عنوان شده بود.

برای اجرای این اقدامات در فاصله زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ بودجه‌ای بالغ بر یک میلیارد یورو در نظر گرفته شده است. در صورتی که کمیسیون بودجه پارلمان بوندستاگ موافقت کند، قرار است ۱۵۰ میلیون یوروی دیگر بر این بودجه افزوده شود.

منبع دویچه وله
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.