خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شهید سلیمانی حامی مظلومان در همه ادیان بود

حاخام حمامی لاله زار:

رهبر دینی کلیمیان ایران، سردار سلیمانی را حامی مظلومان در ادیان توحیدی دانست و گفت:‌ همه شهدا نشان دهنده راه اتحاد و یکپارچگی ملت ایران هستند، اما شهید سلیمانی دفاع از مظلومان را در مقیاس بزرگ به نمایش گذاشت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حاخام یونس حمامی لاله زار، رهبر دینی کلیمیان ایران با بیان این که همه شهدا نشان دهنده راه اتحاد و یکپارچگی ادیان توحیدی برای انسجام و یکپارچگی ملت ایران هستند، اظهار کرد: سردار دل ها در عمل ثابت کرد که دفاع از مظلوم یک شعار نیست و به این باور خود عمل کرد. برای سردار دل ها تفاوتی نمی کرد مظلومی که از او دفاع می کند زرتشتی، آشوری، مسیحی، مسلمان و در نهایت چه دینی دارد. سردار دل ها به جهانیان نشان داد که به جای حرف زدن باید در این راه قدم برداشت و از حقوق پایمال شده مظلومان دفاع کرد.

وی افزود: گاهی اوقات ممکن است که شخصی فقط قهرمان یک ملت یا یک دین خاص باشد اما شهید سلیمانی با ایثار جان خود برای دفاع از مردم مظلوم منطقه حامی همه ستم دیدگان از همه ادیان توحیدی شد. به همین دلیل معتقدم که مردم کشورهای منطقه مدیون ایثار و رشادت شهید سلیمانی هستند. سردار دل ها نشان داد با توجه به باور ادیان توحیدی حمایت از مظلومان فراتر از باور دین خاصی است و به آزادیخواهان جهان ثابت کرد حمایت از مظلومان مرز نمی شناسد.

ایثار و از خودگذشتگی سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» بی نظیر است

رهبر دینی کلیمیان ایران با اشاره به این موضوع که طبق باور ادیان توحیدی همه انسان ها دارای ارزش هستند و دفاع از مظلوم یک باور قلبی است، گفت: مردم عراق و سوریه هموطن شهید سلیمانی نبودند اما او برای دفاع از آنها به میدان رفت که بسیار ارزشمند است. باید بدون توجه به دین مظلومان حامی آنها بود و در برابر زورگویی های ظالمان در هر کجای جهان ایستاد.

حمامی لاله زار با بیان اینکه ایثار و از خودگذشتگی سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» بی نظیر است، گفت: شهید سلیمانی برای دفاع از مظلومان از ارزشمندترین سرمایه زندگی که جانش بود گذشت و با این کار درس بزرگی به مردم جهان به ویژه آزادیخواهان داد. تصمیم داریم که ویژگی های ناب و ارزشمند مکتب سردار دل ها را در میان کلیمیان نشر دهیم.

وی با بیان اینکه شهدای ادیان توحیدی نقش انکار ناپذیری در تثبیت انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی دارند، اضافه کرد: کلیمیان ایرانی هشت شهید را تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کرده اند که این موضوع مایه افتخار و مباهات است. کلیمیان مانند سایر ادیان توحیدی حتی قبل از انقلاب نیز شهید و زندانی سیاسی داشتند و در دوران مبارزه با پهلوی شهید شده اند.

حضور کلیمیان همگام با رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل

رهبر دینی کلیمیان ایران یادآور شد: پس از انقلاب نیز کلیمیان در دوران دفاع مقدس همراه و همگام با دیگر رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کرده و همه در مقابل دشمن صف آرایی کردند و با اتحاد و یکپارچگی به پیروزی رسیدند. حضرت امام خمینی (ره) فرمودند ملت ما ملت واحده و دین ما توحید است و با این سخن ارتباط و اتحاد با همه ادیان برقرار کردند.

حمامی لاله زار توضیح داد: وظیفه داریم این امانت با ارزش را حفظ را کنیم و در مسیری که مقام معظم رهبری مشخص کرده اند حرکت کنیم تا بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که کلیمیان از حدود ۲۷۰۰ سال پیش در ایران حضور دارند و امروز خود را عضوی از جامعه ایرانی می دانند. کلیمیان هر زمان که لازم بوده برای دفاع از مرزهای ایران به میدان آمده اند و جان خود را فدا کرده اند.

منبع نوید شاهد
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.