خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست مجدد پاپ از ارتش میانمار؛ زندانیان سیاسی را آزاد کنید

رهبر کاتولیک های جهان از کودتاچیان میانمار خواست زندانیان سیاسی را آزاد کنند. پاپ به فاصله یک روز، دوباره از ارتش میانمار خواست به مسیر دمکراتیک بازگردد و زندانیان سیاسی از جمله آنگ سان سوچی رییس دوفاکتوی میانمار را آزاد کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از رویترز، پاپ به فاصله یک روز، دوباره از ارتش میانمار خواست به مسیر دمکراتیک بازگردد و زندانیان سیاسی از جمله آنگ سان سوچی رییس دوفاکتوی میانمار را آزاد کند. این درحالی است که بیش از یک هفته از کودتای میانمار می‌گذرد و سه روز است مردم این کشور علیه کودتاچیان تظاهرات می‌کنند.

پاپ در جمع سفرا و دیپلمات‌های بیش از ۱۸۰ کشور جهان از ارتش میانمار خواست زندانیان را آزاد کرده و به مسیر دیپلماسی و مذاکره بازگردد. رهبر کاتولیک‌های جهان دیروز یکشنبه نیز گفته بود عمیقاً نگران وضعیت پیش آمده در میانمار است. پاپ در سال ۲۰۱۷ به میانمار سفر کرده بود. این سفر چند ماه بعد از آغاز عملیات گسترده نظامی ارتش در استان راخین و شروع نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا رخ داده بود.

پاپ اظهار امیدواری کرده آغاز گفتگو در میانمار هم برای این کشور مفید باشد و هم برای سایر کشورهای جهان.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.