خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افتتاح یک مسجد برای مسلمانان «ویسکانسین» تا پایان سال ۲۰۲۱

یکی از قدیمی ترین جوامع مسلمان در ویسکانسین آمریکا امسال درهای مسجد جدید خود را تا پایان سال ۲۰۲۱ به روی نمازگزاران باز می کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یکی از قدیمی ترین جوامع مسلمان در ویسکانسین آمریکا امسال درهای مسجد جدید خود را تا پایان سال ۲۰۲۱ به روی نمازگزاران باز می کند.

اختر سلطان و دیگران اعضای جامعه مسلمانان می دانستند که یک مسجد بزرگ و جدید برای جامعه مسلمان در حال رشد «فاکس ولی» به چه معناست چرا که  این مکان می تواند نه تنها محلی برای دعا بلکه جایی برای معاشرت و تعامل باشد و به اندازه کافی بزرگ که بتواند در مقدس ترین روزهای سال میزبان کل جامعه باشد.

داشتن چنین مکانی این امکان را برای اعضای جامعه مسلمانان فراهم می کند تا برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی خود را به ویژه برای جوانان گسترش دهند.

اختر سلطان زمانی که زنده بود درخواست کرد که همه افراد جامعه  نه فقط چند اهدا کننده ثروتمند  از این طرح استقبال کرده و به تحقق آن کمک کنند.

متاسفانه او اکنون زنده نیست تا شاهد افتتاحیه مسجد جدید ۱۲ هزار فوت مربعی باشد که اکنون در زمین هفت هکتاری در شهر نینه در شمال شرقی ویسکانسین ساخته شده است.

وی در ماه دسامبر به دنبال حمله قلبی در سن ۵۴ سالگی به طور غیر منتظره ای درگذشت اما نقشی اساسی در پی ریزی بنیاد آن ایفا کرد و به جمع آوری حدود ۷۰ هزار دلار برای تکمیل این کار کمک کرد.

انتظار می رود که جامعه مسلمانان فاکس ولی ،مراحل اولیه این پروژه به ارزش ۱.۹ میلیون دلار را تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی به اتمام برسانند.

ساختمان سه طبقه جدید با مناره های گنبدی و سایر تأثیرات معماری اسلامی در شمال شرقی مسجد کوچکی قرار دارد که به مدت چهار دهه در خدمت مسلمانان منطقه بوده است.

جامعه مسلمانان فاکس ولی که در دهه ۱۹۷۰ با حدود ۱۰ خانواده تأسیس شد، با هجوم مهاجران و پناهندگان از سراسر جهان رشد قابل توجهی داشته است.

منبع شبستان 
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.