خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیعیان هزاره اصلی‌ترین هدف تندروها برای کشتار هستند

فرانس۲۴:

فرانس۲۴ در یک گزارش تصویری به وضعیت شیعیان هزاره در افغانستان و پاکستان پرداخته و آنها را اصلی‌ترین هدف تندروهای سنی‌مذهب در این دو کشور دانسته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، فرانس۲۴ در گزارشی به وضعیت شیعیان هزاره در افغانستان و پاکستان پرداخته و آنها را اصلی‌ترین هدف تندروهای سنی‌مذهب در این دو کشور دانسته است.

فرانس ۲۴ در این گزارش تاکید می‌کند: در هر دوی سوی مرز افغانستان و پاکستان، هزاره‌ها که به مذهب شیعه قائل هستند بعنوان اصلی‌ترین اهداف دو گروه طالبان و داعش برای کشتار مطرح هستند. در جنوب غرب پاکستان، هزاره‌ها در گتوهای بسیار شلوغ و بدون امکانات زندگی می‌کنند. گتو نام مکان‌هایی است که هیتلر، یهودیان اروپا را در آنجا اسکان می‌داد و یا استالین زندانیان خود را در آنها محبوس می‌کرد.

در بخش‌های زیادی از خاک افغانستان و پاکستان، شیعیان هزاره هدف حملات تروریستی گروه‌های تکفیری قرار دارند؛ مگر اینکه بتوانند از خودشان در برابر این حملات محافظت کنند. هزاره‌ها هر دو دولت را به کم‌کاری و بی‌توجهی نسبت به امنیت این قوم متهم می‌کنند.

در آخرین حمله، تروریست‌های داعش به یک معدن زغالسنگ در حومه کویته پاکستان حمله کرده و ۱۱ هزاره را کشتند. بزرگان این قوم از دفن اموات خودداری کرده و خواستار تضمین‌های امنیتی لازم از سوی دولت عمران خان شدند. به این دلیل که هزاره‌ها امیدی به دولت‌ها برای حفاظت از جان و مالشان ندارند خود دست به سلاح برده و گروه‌های مسلح تشکیل داده‌اند. فرمانده علی‌پور یکی از نمادهای مقاومت برای هزاره‌ها تبدیل شده است.

فرانس۲۴ در ادامه می‌افزاید: شیعیان هزاره به شدت نگران قدرت گرفتن دوباره طالبان در افغانستان هستند چه اینکه این گروه تندرو بعنوان دشمن عقیدتی شیعیان درحال گفتگو با دولت کابل است. این گزارش، هزاره‌ها را تحت تعقیب‌ترین قوم در دو کشور افغانستان و پاکستان معرفی می‌کند.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.