خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گزارش گروه پارلمانی در تقدیر از نقش مساجد برای مقابله با کرونا در انگلیس

گزارش گروه پارلمانی همه احزاب در مورد مسلمانان انگلیس با عنوان «مقابله با یک چالش: پاسخ یک جامعه به کرونا» به بررسی تاثیر موج اول همه گیری کرونا بر جوامع مسلمان می پردازد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مشارکت مسلمانان و مساجد در سراسر «لنکشایر» در یک گزارش جدید مورد تقدیر قرار گرفته است.

گزارش گروه پارلمانی همه احزاب در مورد مسلمانان انگلیس با عنوان «مقابله با یک چالش: پاسخ یک جامعه به کرونا  به بررسی تاثیر موج اول همه گیری کرونا» بر جوامع مسلمان می پردازد.

در این گزارش آمده است: مسلمانان انگلیس برای حمایت از همسایگان و جوامع محلی خود در زمان نیاز گام های مهمی برداشته اند. چنین فداکاری خارق العاده ای شایان توجه است و دولت ها در سطح محلی و ملی در به رسمیت شناختن و پیشبرد این دستاوردها باید به خوبی عمل کنند.

این گزارش اضافه می کند که مسلمانان انگلیس اغلب در خط مقدم بودند و در همه جای کشور نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند که از آن جمله می توان به تبدیل مساجد به بانک های مواد غذایی و بیمارستان های موقت و فداکاری کارکنان مسلمان بخش بهداشت اشاره کرد.

این گزارش تاکید می کند که با این حال این مسئله در گفتمان های رسانه ای و سیاسی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

گزارش منتشر شده در لنکشایر می گوید: بیماری همه گیر کرونا به یاد ما آورد که مسلمانان و سایر جوامع ایمانی چه دین بزرگی بر گردن ما دارند چراکه بی سر و صدا و با اطمینان در خدمت دیگران در این دوران سخت بوده اند.

بر اساس این گزارش مسلمانان باید از طریق مالی ، زیرساخت ها و سیاست هایی که در برخورد با دین به عنوان یک ویژگی برابری محسوب می شود مورد حمایت های بیشتر و بهتر قرار بگیرند.

این گزارش نشان داد که چگونه جوامع مسلمان بریتانیا به اقدامات امداد رسانی به کرونایی ها در سراسر بریتانیا واکنش نشان دادند.

در این گزارش ۱۹۴ نمونه که قبلا توسط مجمع خیریه های مسلمان گزارش شده بود مورد تاکید قرار داده است و ۵۰ مورد تحقیق در مورد مشارکت مسلمانان انگلیس در سراسر انگلیس از جمله گزارش های شرق لنکشایر را نشان می دهد.

از دارندگان فروشگاه های شخصی که تجهیزات بهداشتی به نیروهای خط مقدم مقابله با کرونا و مردم ارائه می دهند تا گروه های کوچک کمک متقابل و طرح های تبدیل مساجد به مراکز کمک رسانی به کرونایی ها ،مراکز تحویل غذا ، سردخانه و مراکز واکسیناسیون ضد کرونا ،همه کمک هایی هستند که مسلمانان در این دوران به جامعه بریتانیا ارائه داده اند.

این در حالی است که بر اساس این گزارش سازمان ها و گروه های راست افراطی سعی کرده اند از این بیماری همه گیر برای پیشبرد برنامه های ضد اسلامی  خود و ایجاد اختلاف در جوامع محلی استفاده کنند.

در یکی از توصیه های این گزارش آمده است: برای ترویج سواد دینی در رسانه ها کار بیشتری لازم است تا اطمینان حاصل شود که گروه های اقلیت به ویژه جوامع مذهبی در پوشش های خبری که مسلمانان را به شیوع بیماری متهم می کنند برچسب نخورند.

بارونس سعیده وارسی در این باره می گوید:کرونا متاسفانه جوامع را در سراسر کشور ما تحت تاثیر قرار داده است. خانواده ها خیلی زود عزیزان خود را از دست داده اند و جوامع مسلمان نیز در کنار دیگران بسیار تحت تاثیر همه گیری قرار گرفته اند.

وی می افزاید: واقعیت مشارکت مسلمانان انگلیس در اولین موج همه گیری به گونه ای بود که در کل کشور و تقریباً در هر شهر، جایی که یک جامعه مسلمان بزرگ وجود داشت ، جوامع شاهد بخشش و مهربانی بی دریغ مسلمانان بودند.

این گزارش برخی از نکات مثبت در طول موج اول همه گیری را نشان می دهد و همچنین برخی از چالش هایی که جوامع مسلمان به طور خاص با آن روبرو هستند.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.