خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تبدیل سیاست های ضداسلامی به یک اصل در روند فاشیستی فرانسه

مقابله با اسلام و ارزش های اسلامی در فرانسه فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهوری این کشور شود تبدیل به یک اصل در روند فاشیستی این کشور شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جرالد دارمانین، وزیر کشور و «مارین لوپن» نئوفاشیست فرانسوی یک ساعت بحث در مورد سیاست های ضداسلامی در تلویزیون France2 برگزار کردند که نتیجه آن یک نمایش تحقیرآمیز، معطوف به اقدامات فاشیستی علیه مسلمانان و مهاجران بود.

قبل از این رویداد با دقت برنامه ریزی شده، مطبوعات یک نظرسنجی درباره نامزدهای احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال آینده منتشر کردند.

این نظرسنجی نشان داد که ۶۷ درصد مردم انتظار دارند که لوپن و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری کنونی فرانسه به دور دوم راه یابند و علاوه بر این  ۷۰ درصد از چنین انتخاباتی ناراضی خواهند بود.

بنابراین این مناظره تلویزیونی تلاش سیاسی رسانه های فرانسه برای تنظیم چارچوب انتخابات سال ۲۰۲۲ بود با این فرض که مکرون علی رغم عدم محبوبیت گستردهدوباره نامزد شود.

اما اینکه یک بحث بین معروف ترین نئوفاشیست فرانسه و وزیر کشور به عنوان پیش نمایش انتخابات بعدی در نظر گرفته شده ، نشان دهنده روند فاشیستی طبقه حاکم است.

در این بحث از لوپن سوال شد که آیا از قانون ضد جدایی طلبی حمایت می کند یا نه.

این لایحه که تحت نظارت دارمانین در وزارت کشور تهیه و به عنوان اقدامی برای هدف قرار دادن مسلمانان ارائه شده است، اکنون در مجلس شورای ملی در دست بررسی است.

لوپن هنگامی که سعی در انتقاد از این لایحه فاشیستی داشت مدعی شد که از این قانون ناامید شده است  و شکایت می کند که این قانون علنا اسلام را هدف قرار نمی دهد. وی همچنین به خطراتی که قانون برای کل مردم ایجاد می کند اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه فرانسه  به یک قانون عالی و مقابله کننده نیاز دارد و نه یک متن اداری ،گفت: شما آزادی های همه را محدود می کنید  اما علیه ایدئولوژی اسلام گرایی مبارزه نمی کنید.

اگرچه این بحث در حقیقت یک نمایش انتخاباتی بود اما نشان داد که مقابله با اسلام و ارزش های اسلامی در فرانسه فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهوری این کشور شود تبدیل به یک اصل شده است.

به طور کلی ارزش های لیبرال و دموکراسی که سیاستمداران فرانسوی داعیه دار آن هستند فقط مربوط به قشرها و گروه های خاصی از جامعه است و هیچ ارتباطی با مسلمانان و سازمان های اسلامی ندارد.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.