خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هادی امت؛ رهیافتی در سیره‌شناسی امام هادی (ع)

به مناسبت سالروز شهادت امام علی النقی(ع) کتاب هادی امت (رهیافتی در سیره‌شناسی، اندیشه‌شناسی و شخصیت‌شناسی امام هادی (ع)) معرفی می شود.

=

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کتاب هادی امت از سه بخش اصلی شخصیت‌شناسی، سیره‌شناسی و اندیشه‌شناسی تشکیل شده است.

طلوع هدایت، زندگانی نور هدایت، امامت، ازدواج و فرزندان، یاران امام هادی (ع)، گزیده‏‌ای از کرامت‏‌های امام هادی (ع)، فعالیت‌ها و مبارزات امام هادی (ع) در سامرا، اوضاع سیاسی حاکم بر دوران امام هادی (ع) و مبارزات سیاسی و امام هادی (ع) از تبعید تا شهادت در بخش شخصیت‌شناسی تبیین شده است.

ویژگی‌های اخلاقی مانند عبادت، ساده‏‌زیستی، دانش، آگاهی از اسرار، سخنوری، مهربانی، احترام به اهل دانش، بخشش، سخت‌کوشی، بردباری، شکوه و هیبت و بر بال موعظه در بخش سیره‌شناسی ذکر شده است و مباحث ولادت،‌ شهادت و حکایات در بخش اندیشه‌شناسی عنوان می‌شود.

متون ادبی و محورهای برنامه‌سازی از فصول دیگر این کتاب است و نوشتارهای این کتاب به صورت کوتاه تألیف شده که برنامه‌سازان می‌توانند از آن استفاده کنند.

کتاب هادی امت (رهیافتی در سیره‌شناسی، اندیشه‌شناسی و شخصیت‌شناسی امام هادی (ع)) به همت اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه به منظور تولید محتوای برنامه‌سازی در زمینه ائمه اطهار (ع) منتشر شده است.

دانلود کتاب

منبع رسانه ها
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.