خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری یازدهمین دوره بین‌المللی شیعه‌شناسی

امسال با توجه به پاندمی کرونا، یازدهمین دوره بین‌المللی شیعه‌شناسی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دوره‌های بین‌المللی شیعه‌شناسی یکی از به‌نام‌ترین و پراستقبال‌ترین دوره‌های کوتاه‌مدت دانشگاه ادیان و مذاهب است که هرساله توسط مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی برگزار می‌شود. اما امسال با توجه به پاندمی کرونا، یازدهمین دوره بین‌المللی شیعه‌شناسی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این دوره برای اولین بار به زبان اسپانیولی و با مشارکت مؤسسه سلام در کلمبیا برای مخاطبین آمریکای لاتین برنامه‌ریزی شده و با استقبال بی‌نظیر دانشجویان و اساتید کشورهای آن منطقه مواجه شده است.

در این دوره اساتید به‌نام و شاخصی از جمله سرکار خانم دکتر توفیقی و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر طالبی دارابی که از اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب هستند، تدریس می‌کنند. هم‌چنین با توجه به این‌که کلاس‌ها به زبان اسپانیولی است، از اساتید شاخص بین‌المللی و اسپانیولی زبان از جمله آقایان عبدالکریم پاز، سهیل اسعد، لوئیس ویتو، فیصل مرهل، مرتضی رضازاده و… دعوت شده است که این امر بر کیفیت و غنای این دوره می‌افزاید. با توجه به اختلاف منطقه زمانی، کلاس‌های این دروه ساعت ۴:۳۰ صبح به وقت ایران است که با همراهی و مجاهدت اساتید برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که یازدهمین دوره بین‌المللی شیعه‌شناسی در بهمن و اسفند ۱۳۹۹ در قالب مدرسه زمستانه ادیان به همراه سه دوره مستقل دیگر (کلیساشناسی، پولس در عهد جدید و دکترین امامت) ارائه شده است. این دوره با اشراف علمی و نظارت محتواییِ دانشکده شیعه‌شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌شود و در پایان گواهی حضور از سوی این دانشکده به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.