خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کتاب «زن در یهودیت» منتشر شد

کتاب «زن در یهودیت» نوشته علی غلامی و زاهره سادات میرجعفری به همت مرکز نشر هاجر منتشر شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کتاب «زن در یهودیت» نوشته علی غلامی و زاهره سادات میرجعفری از سوی مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران چاپ و روانه بازار نشر شد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

یهودیت در زمره کهن‌ترین ادیانی است که به دریافت وحی الهی از سوی بنیادگذاری خاص معتقد است. آشنایی با یهودیت برای عالمان سایر ادیان ابراهیمی اهمیت بسزایی دارد، تا آنجا که این دین گر چه پیروان اندکی از میان ادیان زنده جهان را به خود اختصاص داده است؛ اشتراک فراوان با اسلام و مسیحیت خاستگاه پیدایش مسیحیت، برخوردار از پیروانی مؤثر در معادلات جهان معاصر دارد. این ویژگی‌ها سبب شده، یهودیت یکی از مهمترین ادیان زنده جهان قلمداد شود و همواره بر فرهنگ و تمدن بشری تأثیرگذار باشد.

نگارنده، این متن را بر اساس رهیافت‌های خود از ترجمه مداخل مرتبط دایره‌المعارف جودائیکا نگاشته که اثر بسیار مهم یهودی و حاصل سال‌ها کار فشرده و متمرکز پژوهندگانی یهودی از سراسر جهان است و تصویری جامع از تمام جنبه‌های زندگانی و دانش، اعم از تاریخ، فرهنگ، زبان، متون مقدس و آموزه‌های دینی یهود از عصر پیدایش این دین تا روزگار حاضر را ارائه می‌کند.

کتاب «زن در یهودیت» به انضمام برگردان گزیده‌هایی از مداخل مرتبط در دایره‌المعارف جودائیکا در ۳۶۸ صفحه و با شمارگان ۳۰۰ نسخه به قیمت ۴۹۶۰۰ تومان منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

منبع رسانه ها
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.