خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازداشت بانوی عربستانی مبلغ در مکه مکرمه

مقامات عربستان سعودی یک مبلغ برجسته زن را که به فعالیت های تبلیغاتی و آموزش حفظ قرآن مشغول بود، در حمله مأموران اطلاعات به منزلش در مکه مکرمه بازداشت کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یک گروه حقوق بشری در عربستان سعودی از بازداشت یک مبلغ برجسته در شهر مکه مکه خبر داد.

این خبر در حساب کاربری «زندانیان عقیده» در عربستان سعودی در توییتر اعلام شد. زندانیان عقیده یک گروه حقوق بشری است که به دفاع از آزاداندیشان در عربستان سعودی اختصاص دارد.

این گروه اعلام کرد: ما از خبر دستگیری عایشه المهاجری، مبلغ ۶۵ ساله عربستانی مطلع شدیم. این مبلغ برجسته در حمله ۲۰ نفر از نیروهای اطلاعات سعودی به منزلش در مکه مکرمه بازداشت شد و هم اینک در زندان ذهبان استان جده به سر می‌برد.

گروه زندانیان عقیده افزود: برای ما معلوم شد که علت بازداشت المهاجری فعالیت‌های تبلیغاتی او و کلاس‌هایی است که برای حفظ قرآن در منزل برپا می‌کرده است.

این گروه تأکید کرد: دو زن دیگر عربستانی نیز با المهاجری در همان روز حمله به منزل او بازداشت شدند که یکی از آنها ۸۰ ساله است و خانواده زن دیگر از ارائه هر گونه اطلاعاتی در خصوص این قضیه خودداری می‌کنند.

حساب کاربری زندانیان عقیده در عربستان سعودی همچنین خبر داد که «اسامه سهلی» روزنامه‌نگار و نویسنده روزنامه «البلاد» این کشور که از ژانویه ۲۰۱۹ به دلیل انتشار توییت‌هایی بازداشت شده است، به هشت سال حبس محکوم شد.

اتهام این روزنامه‌نگار حمایت از تروریسم و تلاش برای برهم زدن امنیت در عربستان سعودی اعلام شده بود.

مقامات عربستان معمولاً شمار زندانیان عقیده و فعالان حقوق بشر زندانی در این کشور را اعلام نمی‌کنند و به نهادهای حقوق بشری هم اجازه نظارت بر وضعیت بازداشتی‌ها در زندان‌ها را نمی‌دهند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.