خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سیدابوالحسن نواب؛ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب درگذشت دکتر جلال‌الدین رحمت را تسلیت گفت

 او هم‌زمان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نیز حضور پررنگ و مشارکت‌جویانه‌ای داشت و از همین رو، به عضویت پارلمان اندونزی درآمد و مرکز فرهنگ اسلامی جاکارتا (ICC) را نیز تأسیس کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ در پی درگذشت دانشمند مصلح و خیراندیش دکتر جلاالدین رحمت رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت دانشمند مصلح و خیراندیش، دکتر جلال‌الدین رحمت (کانگ جلال) از رهبران تشیع و پیشگامان تقریب در اندونزی را تسلیت عرض می‌کنم.

این دانش‌آموخته حوزه و دانشگاه که فلسفه و عرفان را در حوزه علمیه قم، و علوم سیاسی را در مقطع دکتری در استرالیا فراگرفته بود، از پایه‌گذاران و رئیس جمعیت اهل‌بیت علیهم‌السلام(IJABI)  در اندونزی بود که در عین حال، مجمع اخوت شیعه و سنی را نیز در این کشور بزرگ اسلامی پایه‌گذاری کرد و عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب نیز بود.

او هم‌زمان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نیز حضور پررنگ و مشارکت‌جویانه‌ای داشت و از همین رو، به عضویت پارلمان اندونزی درآمد و مرکز فرهنگ اسلامی جاکارتا(ICC) را نیز تأسیس کرد.

بیش از ۷۰ سال عمر این عالم فرهیخته، نماد دلدادگی او به مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام، در عین هم‌زیستی و تعامل با دیگر مذاهب، و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و مردمی است و نیز گواه امکان تقویت و ترویج تشیع با حفظ روی‌کرد تقریبی، انسانی و مسالمت‌جویانه.

از خدای متعال برای ایشان، غفران و رضوان الهی، برای بازماندگان‌شان، صبر و اجر فراوان، و برای علاقه‌مندان ایشان، پای‌مردی و پایداری در این طریق را آرزومندم!

سید ابوالحسن نواب
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.