خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

متهم شدن مسلمانان فرانسوی به فراری دادن مسیحیان و یهودیان

ساعاتی پس از تصویب لایحه جنجالی «جدایی‌طلبی» در پارلمان فرانسه، مسلمانان این کشور به تسلط بر منطقه «تراپ» پاریس و فراری دادن مسیحیان و یهودیان ساکن این منطقه متهم شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ساعاتی پس از تصویب لایحه جنجالی «جدایی‌طلبی» در پارلمان فرانسه، مسلمانان این کشور به تسلط بر منطقه «تراپ» پاریس و فراری دادن مسیحیان و یهودیان ساکن این منطقه متهم شدند.

در ادامه سریال نمایشی پدیده «اسلام‌هراسی» در فرانسه، یکی از معلمان مدارس متوسطه منطقه «تراپ» در جنوب غربی پاریس، مسلمانان را به تصرف تراپ و اجبار مسیحیان و یهودیان به ترک این منطقه متهم کرده و مدعی شد جانش از سوی مسلمانان در معرض خطر دارد.

این در حالی است که ساکنان محلی می‌گویند که اظهارات ساختگی «دیدیه لومیر»، معلم فرانسوی و درخواست وی از سیاستمداران و رسانه‌های فرانسوی برای پرداختن به این ادعا، در چارچوب تبلیغات ادعایی فرانسه برای ترویج طرح قانون «جدایی‌طلبی» است که به تازگی در پارلمان مورد تأیید و تصویب قرار گرفته است.

نمایندگان پارلمان فرانسه یک قانون جنجالی ضد‌اسلامی علیه آنچه از سوی دولت این کشور جدایی‌طلبی خوانده شده را تصویب کردند که هدف از آن ممانعت از نفرت‌پراکنی آنلاین و قطع بودجه خارجی گروه‌های دینی عنوان شده است. (جزئیات بیشتر)

این طرح با ۳۴۷ رأی موافق، ۱۵۱ رأی مخالف و ۶۵ رأی ممتنع به تصویب رسید. قرار است نمایندگان مجلس در ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) این قانون را که پیش‌نویس لایحه «تقویت اصول جمهوری» نام دارد، به طور رسمی مورد بررسی قرار دهند.

پیش‌نویس این قانون به این دلیل که مسلمانان فرانسه را هدف قرار داده، به عنوان «جدایی‌طلبی» مورد انتقاد قرار گرفت.

در این لایحه ضمن بیان اینکه کسانی که به دلایل مذهبی به مقامات دولتی تهدید، خشونت و توهین می‌کنند، به ۵ سال زندان و ۷۵ هزار یورو محکوم خواهند شد، آمده است: برای انجمن‌های مذهبی که منبع کمک‌های بیش از ۱۰ هزار یورویی خود در خارج از کشور را فاش نمی‌کنند، جریمه ۳ هزار و ۷۵۰ یورو پیش‌بینی شده است.

هدف از این طرح، سلب حق والدین در آموزش کودکان در منزل است و هر پدر و مادری که تمایل به انجام این کار دارند، باید مقامات را در جریان بگذارند. دولت فرانسه مدعی است که بعضی خانواده‌های مسلمان از آموزش در خانه به‌ عنوان یک پوشش استفاده می‌کنند و سپس فرزندان خود را به گروه‌های دینی زیرزمینی می‌فرستند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.