خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش به ادعای تبریزیان درباره رابطه واکسن کرونا با تمایل همجنس‌گرایی

اظهارا تبریزیان درباره واکسن کرونا واکنش مسئولان وزارت بهداشت جمهوری اسلامی را در پی داشته است. تبریزیان و شاگردانش پیش از این برای مقابله با کرونا استعمال “روغن بنفشه” و “ادرار شتر” را تجویز کرده بودند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نام عباس تبریزیان مدت‌هاست که در رسانه‌های ایران، در مراکز بهداشت و درمان این کشور و همچنین در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بر سر زبان‌هاست.

او خود را “پدر طب اسلامی” می‌داند و در همه عرصه‌های پزشکی اظهار نظر می‌کند: از رشد مجدد انگشت قطع شده، تجویز داروی شهامت و درمان ناباروری گرفته تا درمان بیماری کووید-۱۹.

اظهارت اخیر تبریزیان درباره واکسن کرونا این بار واکنش شدید مقامات وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته است.

دفتر آیت‌الله تبریزیان با انتشار یک پست تلگرامی مدعی شده است که استفاده از واکسن کرونا خطرناک است. او در این پست نوشته است:

«به کسانی که واکسن می‌زنند نزدیک نشوید زیرا این‌ها میکروچیپ دارند و دچار تغییر ژنتیکی شدند و از سنخ انسان بودن خارج شدند و مانند ربات کنترل شده عمل می‌کنند و ژن ایمان و اخلاق و نجابت را از دست دادند و تمایل به همجنس بازی پیدا کردند و تبدیل به موجودات خطرناک گردیدند.»

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در واکنش به اظهارات آیت‌الله عباس تبریزیان گفته است:

«اظهارات جاهلانه و خرافی این فرد و رفتاری که خودشان و اطرافیان‌شان دارند، به عنوان مداخله غیرمجاز در درمان محسوب شده و مدعی‌العموم می‌تواند حتی بدون شکایت، از باب دفاع از حقوق عامه به این موضوع رسیدگی کند.»

این نخستین باری نیست که وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی از عباس تبریزیان شکایت کرده‌اند. شکایاتی که ظاهرا محکومیت قضایی او را نیز در پی داشته است. اقداماتی که نتیجه‌ای در مقابله با اظهارات “پدر طب اسلامی” نداشته است.

ایسنا در گزارشی که در همین رابطه منتشر کرده به نقل از جهانپور نوشته است: «درباره محل اقامت این فرد، نحوه اجرا و سرنوشت احکام قضایی قبلی اطلاع دقیقی» در دست نیست.

اطلاعات مشخصی درباره دانسته‌های عباس تبریزیان از طب اسلامی وجود ندارد. گفته می‌شود این روحانی که تخصص دانشگاهی در عرصه علوم پزشکی ندارد، برای بیماری‌های مختلف دارو و درمان تجویز و توصیه می‌کند.

از روغن بنفشه تا “عطر پیامبر”

در صفحه آیت‌الله تبریزیان ادعای پزشکی زیادی مشاهده می‌شود. او مدعی شده است که می‌توان با عسل در عرض دو ماه انگشت قطع شده را احیا کرد.

این روحانی شهرت خود را وامدار ویدیویی است که چند سال پیش از او در شبکه‌های اجتماعی نشر و بازنشر شد. او در این ویدیو یکی از کتاب‌های مرجع پزشکی جهان “اصول طب داخلی هاریسون” را آتش زد و مدعی شد که درمان همه بیماری‌ها در طب اسلامی پیش‌بینی شده و آن بیماری که سوره حمد نتواند آن را درمان کند، درمان‌پذیر نیست.

پس از شیوع ویروس کرونا، عباس تبریزیان راه‌های گوناگونی برای مقابله با شیوع آن تجویز و توصیه کرد. زمانی مدعی شد که استفاده از ماسک برای مردان الزامی نیست و تنها زنان می‌توانند کرونا را منتقل کنند.

“پدر طب اسلامی” گفته بود که «سرایت از خانم‌ها به آقایان و آن هم در صورت تماس نزدیک محقق می‌شود.» زمانی نیز کرونا را “انتقام خدا از قم” نامید و مدعی شد چون مردم قم او را اذیت کرده‌اند، خداوند با «ورود بیماری کرونا» به این شهر بر آن بوده تا از آنان انتقام بگیرد.

“طب اسلامی” مورد ادعای او برای مبارزه با کرونا راه‌های دیگری را نیز تجویز کرده است: از استعمال “روغن بنفشه” تا “ادرار شتر”.

حتی یکی از شاگردان او، “شیخ مرتضی کهنسال” توصیه کرده بود که برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا باید با انگشت به دهان و دماغ‌شان “عطر پیامبر” مالید.

منبع دویچه وله
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.