خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسقف اعظم کلیسای کاتولیک لاتین ایران منصوب شد

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان، کشیش دومنیک متیو را بعنوان اسقف اعظم کلیسای کاتولیک لاتین ایران منصوب کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، لئوناردو ساندری، کاردینال کلیساهای خاورمیانه طی مراسمی که در کلیسای جامع دوازده رسول مقدس در رم برگزار شد خطاب به کشیش دومنیک متیو، گفت: با رفتن به ایران در کنار ایماندارانی که شبان آنها هستید مسیحیان دیگری را نیز مشاهده می کنید که از نظر آداب و رسوم متفاوت هستند، در کنار مسیحیان کاتولیک لاتین، ارمنی ها و کلدانی ها و همچنین برادران مسیحی دیگر را نیز خواهید یافت.

به نقل از فارسی کاتولیک، وی افزود: کشیش دومنیک متیو به عنوان اسقف اعظم کلیسای کاتولیک لاتین ایران منصوب شد تا در کنار همکاران خود ، نور انجیل در آن سرزمین تابانده شود.

کاردینال ساندری گفت: مبشران کاتولیک در طول ۷۰۰ سال گذشته کلیسای کاتولیک لاتین را در ایران تاسیس و پابرجا کرده اند.

وی خطاب به اسقف متیو افزود: با لطف الهی به سوی سرزمین باستان و نجیب ایران حرکت کنید و سفر مجوس را که از آن مناطق حرکت می کردند با نگاه به ستاره ها و به دنبال منجی ، به عقب برگردانید.

دومینیکن ها در سال ۱۳۱۸ میلادی اولین کلیسای کاتولیک لاتین را در ایران بنا نهادند که فعالیت این کلیسای کاتولیک کمتر از ۱۰۰ سال ادامه داشت. مبشران مسیحی در سال ۱۶۲۹ مجددن به ایران بازگشتند و کلیسای اسقفی اصفهان را تأسیس کردند که در قرن هجدهم این کلیسا نیز مجبور به پایان فعالیتش در ایران شد و رهبری آن به اسقف های بغداد سپرده شد.

اسقف اعظم کلیسای کاتولیک لاتین ایران منصوب شد

دومینک ماتیو، که به مقام اسقف اعظم کلیسای کاتولیک لاتین ایران منصوب شد در ۱۳ ژوئن ۱۹۶۳ در شهر آرلن بلژیک بدنیا آمد. وی در سال ۱۹۸۹ پس از تحصیل در رشته الهیات در رم به عنوان کشیش منصوب شد. وی به زبانهای انگلیسی، فرانسه، ایتالیائی، آلمانی و هلندی تسلط کامل داشته و تحصیلات تکمیلی خود را در لبنان به زبان عربی به پایان رسانده است.

اسقف دومینک ماتیو، چالش اصلی ماموریت جدیدش را زنده نگه داشتن حضور تاریخی مسیحیان در ایران عنوان کرده است.

به نوشته catholicworldreport، در ایران ۶ کلیسای کاتولیک لاتین دایر است و جمعیت این شاخه از مسیحیان در حدود دوهزار نفر تخمین زده می شود. کلیسای کاتولیک لاتین تهران-اصفهان پس از بازنشستگی اسقف اعظم ایگنازیو بدینی، طی شش سال گذشته بدون اسقف بوده است .

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.