خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سازمان ملل: نیمی از جمعیت فلسطین نیازمند کمک‌های بشردوستانه است

سازمان ملل متحد در گزارشی ۲۰۲۰ را سالی بسیار دشوار برای اقتصاد مردم فلسطین خواند و اعلام کرد: نیمی از فلسطینیان به کمک‌های بشردوستانه نیاز مبرم دارند. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از آناتولی، سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد سال گذشته  یکی از بدترین سال‌های توسعه اجتماعی ـ اقتصادی فلسطین از سال ۱۹۹۴ تاکنون بوده است.

در این گزارش که از سوی دفتر هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل برای روند صلح خاورمیانه (UNSCO) منتشر شد، آمده است: تقریباً نیمی از مردم فلسطین به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند در حالی که این بحران طولانی‌مدت انسانی با شیوع ویروس کرونا تشدید شده است.

تور ونسلند (Tor Wennesland)، هماهنگ‌کننده ویژه این سازمان گفت: تشکیلات خودگردان و نیمی از مردم فلسطین در ۲۰۲۰ دچار آسیب شدید اقتصادی شده‌اند اما امیدوارم که کمک‌های اهدایی به فلسطینیان بیشتر شود.

این گزارش، ۲۰۲۰ را سال افول نهادها و اقتصاد فلسطین به دلیل همه‌گیری و بحران مالی بی‌سابقه توصیف می‌کند و می‌افزاید: حدود ۱۵۰هزار فلسطینی در اولین تعطیلی ناشی از کرونا در بهار سال گذشته شغل خود را از دست دادند و تعطیلی جاری نیز تأثیر منفی زیادی بر اقتصاد این منطقه خواهد داشت.

این گزارش از جامعه بین‌المللی خواسته است که از طیف وسیعی از پروژه‌های بشردوستانه و عمرانی در کنار کمک‌های فنی به تشکیلات خودگردان فلسطین در جهت پیگیری تعهداتش در  انجام اصلاحات اقتصادی پشتیبانی کند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.