خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس و نیایش مشترک در زیگورات اور

پاپ فرانسیس در سفرش به عراق برنامه نیایش مشترکی با مسلمانان، مسیحیان، یهودیان، ایزدی‌ها و صابئین در یکی از مناطق تاریخی عراق برگزار می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از رویترز، در مراسمی که واتیکان نام «نیایشی برای دختران و پسران حضرت ابراهیم(ع)» نهاده است، پاپ فرانسیس قرار است با مسلمانان، مسیحیان، یهودیان، ایزدی‌ها و صابئین در سایت باستانی زیگورات اور مراسم نیایش مشترک برگزار کند. رهبر کاتولیک‌های جهان قرار است هفته آینده به عراق سفر کند.

این اولین سفر بالاترین مقام کلیسای کاتولیک به عراق است؛ پاپ ژان پل دوم نیز اعلام کرده بود به عراق سفر خواهد کرد اما با عدم موافقت رژیم صدام حسین این سفر لغو شد.

گفته شده زیگورات اور محل زندگی حضرت ابراهیم(ع) نیای مشترک ادیان الهی بوده است؛ او در این شهر بود تا اینکه خداوند متعال به او فرمان داد کنعان را بسازد. این زیگورات که یادگار تمدن پرشکوه سومر در میان‌رودان است اکنون در نزدیکی شهر ناصریه در استان ذی‌قار عراق قرار گرفته است.

واتیکان اعلام کرده در سفر پاپ فرانسیس به عراق در روزهای ۵ تا ۸ مارس، او به همراه رهبران ادیان الهی در این منطقه نیایش مشترک برگزار خواهد کرد تا به وحدت همه ادیان و مذاهب تاکید کرده باشد.

منابع محلی گفته‌اند به دلیل برنامه‌ریزی برای سفر پاپ به این سایت باستانی، جاده منتهی به زیگورات اور و روشنایی‌های منطقه درحال بازسازی است تا توجه همگان به ویژه گردشگران به این منطقه باستانی جلب شود. گفتنی است زیگورات اور حدود ۱۰۰ پیش به دست یک مکتشف انگلیسی به نام لئونارد وولی کشف شد. اور همراه با زیگورات چغازنبیل در استان خوزستان ایران از سالم‌ترین نیایش‌گاه‌های کنونی در جهان به شمار می‌رود

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.