خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی عامل اختلاف بین گروه‌ها و احزاب اسلامی

جمعیت «الزهراء زنان مغربی» هرگونه ارتباط دادن رسمیت شناختن صحرای غربی به عنوان بخشی از کشور مغرب، با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پس از اینکه دولت اسلامگرای مغرب به ریاست نخست وزیر سعدالدین عثمانی، دبیر کل حزب عدالت و توسعه و تأکید محمد ششم پادشاه مغرب، عادی‌سازی روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد، بسیاری از همفکران و هم حزبی‌های وی با این موضع دولت به شدت مخالفت کردند.

مهم‌ترین شخصیت و گروه همفکر مخالف نخست وزیر، «محمد امکراز» وزیر کار و دبیر کل جنبش  «توحید و اصلاح» می‌باشد، که این جنبش بازوی تبلیغی حزب عدالت و توسعه به شمار می‌آید.

همچنین جمعیت «الزهراء زنان مغربی» که در واقع بخش زنان حزب عدالت و توسعه می‌باشد، نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این موضع دولت، اعلام کرد که این موضع دولت، داد و ستد سیاسی بمب‌گذاری شده و ذلت بار است و هرگز از سوی مردم پذیرفتنی نیست.

همچنین این جمعیت، هرگونه ارتباط دادن رسمیت شناختن صحرای غربی به عنوان بخشی از کشور مغرب، با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و گفته است: اعضای این جمعیت آماده جانبازی برای حفظ حاکمیت کشور مغرب بر صحرای غربی، می‌باشند این در حالی است که پادشاه کشور مغرب عنوان رئیس کمیته فلسطین کنفرانس سران اسلامی را عهده‌دار است و جمعیت‌ زیادی در مغرب وجود دارد که سال‌ها با دشمن صهیونیستی مبارزه و از حقوق ملت فلسطین دفاع می‌کنند، گروه‌هایی مانند: الجمعیه المغربیه لمسانده الکفاح  الفلسطینی، مجموعه العمل الوطنیه من أجل فلسطین، الائتلاف المغربی لهیات حقوق الإنسان، منظمه حریات الإعلام و التعبیر و…

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.