خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار هیأت واتیکان از نجف اشرف برای اطلاع از مقدمات سفر پاپ

یک منبع آگاه عراقی جزئیات دیدار هیأت واتیکان با مسئولان دفتر آیت‌ الله سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان در نجف اشرف را اعلام کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، هیأت واتیکان به ریاست باسیلیوس، معاون لوئیس ساکو، کاردینال کلیساهای کاتولیک با یکی از اعضای دفتر آیت‌ الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در خصوص هماهنگی‌های سفر پاپ واتیکان به عراق، به بحث و تبادل نظر پرداخت.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، این دیدار، کمتر از یک ساعت به طول انجامید و پس از آن، هیأت واتیکان به سمت فرودگاه نجف اشرف رفت.

هیئت واتیکان تاکید کرد که سفر پاپ فرانسیس به عراق تاریخی خواهد بود.

هماهنگ کننده عمومی این هیئت در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: سفر پاپ به عراق تاریخی خواهد بود و پاپ در این سفر از همه اماکن از پیش تعیین شده دیدن خواهد کرد.

طبق گزارش این منبع، هیأت مذکور مسئول ارائه گزارش امنیتی و هماهنگی‌ها برای سفر پاپ واتیکان به عراق در ماه مارس است.

قرار است پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان پنجم مارس عازم بغداد شود و در سالن تشریفات فرودگاه، مورد استقبال شخصیت‌های برجسته قرار گیرد.

در جریان برنامه‌های سفر پاپ واتیکان آمده است که وی در روز ششم مارس با هواپیما از بغداد راهی نجف اشرف خواهد شد تا با آیت‌ الله سیستانی دیدار کند، سپس با هواپیما به «الناصریه» مرکز استان «ذی‌قار» خواهد رفت تا از شهر «اور» (زادگاه حضرت ابراهیم) بازدید کند.

منبع ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.