خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب با بنیاد وقف شیعیان ترکیه به امضا رسید

با حضور مسئولان بنیاد وقف شیعیان ترکیه، تفاهم‌نامه همکاری بین این بنیاد و دانشگاه ادیان و مذاهب به امضا رسید.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، رئیس و جمعی از مدیران بنیاد وقف شیعیان ترکیه روز پنجشنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در این دیدار، از ترکیه به عنوان کشوری با سابقه تاریخی و تأثیرگذار در جهان اسلام یاد کرد و بر همکاری‌های علمی دانشگاه با نهادهای علمی کشور ترکیه تأکید کرد.

“یحیی کمال اوتار” رئیس بنیاد وقف شیعیان ترکیه نیز از این بنیاد به عنوان نهادی مستقل یاد کرد که می‌کوشد در فضایی که برای فعالیت نهادهای مختلف در این کشور فراهم است، آزادانه به فعالیت بپردازد.

گفتنی است در پایان این دیدار تفاهم‌نامه همکاری بین دو مرکز به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب با بنیاد وقف شیعیان ترکیه به امضا رسید

تبادل استاد و دانشجو، همکاری در تدوین و ترجمه منابع و متون آموزشی و پژوهشی، بهره‌مندی متقابل از ظرفیت‌ها و امکانات دو مرکز، و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت از جمله مفاد این تفاهم‌نامه همکاری است.

در این دیدار علاوه بر یحیی کمال اوتار رئیس بنیاد وقف شیعیان ترکیه، علیرضا اوتار معاون رئیس بنیاد شیعیان ترکیه، محمدجواد اوتار نماینده بنیاد شیعیان ترکیه در ایران و دکتر مرتضی توکلی دبیر گروه گسترش و برنامه‌ریزی علوم اسلامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز حضور داشتند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.