خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیانیه مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات

مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت هفته جهانی هماهنگی ادیان بیانیه ای را صادر کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ج.ا.ایران،  هفته جهانی هماهنگی ادیان (هفته اول فوریه) را که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی قطعنامه ای نامگذاری شده است گرامی می دارد. در بیانیه این مرکز به مناسبت هفته جهانی هماهنگی ادیان آمده است؛ این مرکز همواره از مناسبت هایی اینچنین، با عنایت به پیامدهای نیکی که می‌تواند برای جامعه بشری به بار آورد، استقبال می‌کند.

این هفته مصادف با دهه مبارک فجر( ۳۱ ژانویه – ۱۰ فوریه)؛ و ایام فرخنده چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگ ترین تحول دینی تاریخ معاصر جوامع بشری نیز می باشد که آن را نیز گرامی داشته و ارج می نهیم. انقلابی که احیاکننده ارزش‌های توحیدی و حیات‌بخش اندیشه‌های آزادگی و دفاع از مظلوم در سطح جهان است.

بی تردید سعادت انسان در دو جهان، هدف تمامی ادیان است. همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان و اهالی فرهنگ‌های گوناگون و تقویت نوع دوستی، لازمه بهروزی جوامع بشری است. چنانچه جوامع بشری را در قالب یک انسان تصور نماییم، این انسان سخت تنها، مصیبت زده، دردمند و نیازمند است و اگر مراقبت الهی از او نمی بود، جز فنا در تباهی، ره به جایی نمی برد.

متاسفانه همچنان جوامع بشری از بیداد، تبعیض نژادی، فقر و گرسنگی، اهانت به ساحت مقدسات دینی، زیاده خواهی های هم‌نوع و نابسامانی های بسیار دیگر در رنج است. بلیه خانمان سوز بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» نیز که این رنج را افزایش داده، تصویر برجسته و جامعی از این نابسامانی ها را به نمایش گذارده است.

مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ ها ، در بزرگداشت هفته جهانی هماهنگی ادیان، رسالت جهانی رهبران دینی، فرهیختگان و علمای جهان را برای ترویج دوستی و همدلی بین پیروان ادیان و تقویت گفتمان گفتگوهای دینی یادآور شده و از فرهیختگان منصف و عدالت مدار درخواست می نماید که نسبت به اعلام مواضع روشن در برابر دشمنی آشکار با ادیان الهی و ترویج دین هراسی اقدام نمایند و همچنین از نهاد‌های بین‌المللی خواستار وضع قوانینی برای جلوگیری از بی احترامی به مقدسات ادیان و حفظ کرامت همه دینداران هستیم.

با نیایش به درگاه خداوند متعال آرزو می نماییم که رنج های بی شمار بشریت کاستی گرفته و با گسترش همبستگی میان پیروان ادیان و ترویج و تعمیق روحیه برادری انسانی میان فرزندان آدم، گام‌های موثری در مسیر اهداف این مناسبت ها و توسعه صلح و عدالت جهانی برداشته شود، به گونه ای که شاهد کاهش آلام انسان معاصر باشیم.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.