خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تغییر گرایش مذهبی سیاه‌پوستان آمریکایی

امروزه اکثر سیاه‌پوستان آمریکایی دین و عبادت را منبعی برای تصمیم‌گیری می‌دانند و معتقدند ضدیت با نژادپرستی بخش مهمی از باور دینی آنهاست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اکثر باورمندان سیاه‌پوست آمریکا برای عبادتگاه و جمع مذهبی سیاه‌پوست ارزش و اهمیت بسیاری قائلند و معتقدند این جمع مذهبی نقش کلیدی در حرکت به سوی برابری نژادی در آمریکا بازی می‌کند.

بر اساس پژوهش جدید مرکز تحقیقاتی پیو ۶۰ درصد سیاه‌پوستان آمریکایی که هفته‌ای یکبار یا حداقل چندبار در سال در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند، می‌گویند به عبادتگاه‌هایی می‌روند که اکثر یا همه شرکت‌کنندگان آن و همچنین مقام ارشد مذهبی آن سیاه‌پوست است.

۲۵ درصد از این گروه نژادی و مذهبی در عبادتگاه‌های چند نژادی و ۱۳ درصد در عبادتگاه‌های سفیدپوستان یا گرو‌های قومی دیگر مانند لاتین‌تبارها یا آسیایی‌ها حضور پیدا می‌کنند.

اما گرایش مذهبی سیاه‌پوستان آمریکایی در حال تغییر است، چراکه داده‌ها نشان می‌دهد نسل جوانِ این گروه کم‌تر مذهبی هستند و نسبت به نسل قبلی کمتر در مناسک مذهبی شرکت می‌کنند و حتی آنهایی که شرکت می‌کنند کمتر به سیاه‌پوست بودن جمعیت عبادتگاه مقید هستند.

از نظر تقسیم مذاهب، بیشتر سیاه‌پوستان آمریکایی مانند اکثریت آمریکایی‌ها پروتستان هستند. بنابراین، حدود ۶۶ درصد آنها پروتستان، ۶ درصد کاتولیک، ۳ درصد از گروه‌های دیگر مسیحی به خصوص شاهدان یهووه و ۳ درصد باورمند به ادیان دیگر مخصوصا اسلام هستند. حدود ۲۱ درصد از آنها نیز خود را آتئیست، آگنوستیک و یا غیرمعتقد به دین خاصی معرفی می‌کنند.

در این پژوهش همچنین از آمریکایی‌های غیر سیاه‌پوست نیز سوالات مشابهی پرسیده شده و نتایج نشان داد که سیاه‌پوستان آمریکایی نسبت به کل مردم آمریکا افراد مذهبی‌تری هستند. بخش بیشتری از آنها به خدا یا معنویت برتر باور دارند، علاوه بر اینکه درصد بالاتری از آنها مرتبا در مناسک و خدمات مذهبی شرکت می‌کنند.

منبع دین آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.