خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صدور مجوز اقامه نماز تراویح در برخی مساجد مصر

وزارت اوقاف مصر اعلام کرد در برخی مساجد این کشور با رعایت دقیق تدابیر کرونایی، اقامه نماز تراویح در ماه رمضان مجاز خواهد بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نوح عیساوی، معاون وزیر اوقاف مصر در امور مساجد اعلام کرد که نمازهای جماعت تراویح در برخی از مساجد با اتخاذ اقدامات پیشگیرانه علیه ویروس کرونا مجاز است.

به گفته وی مساجد مجاز به برپایی نماز تراویح، مساجدی هستند که دولت قبلاً با اتخاذ تدابیر شدید پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع کرونا به آنها اجازه اقامه نماز جمعه را داده بود.

عیساوی با اشاره به اینکه با آغاز ماه رمضان در آوریل، ممنوعیت برگزاری ضیافت افطاری و اعتکاف در مساجد برداشته نشده است، افزود: زیارتگاه‌ها، مراکز گردهمایی و وضوخانه مساجد بسته خواهند ماند.

اقامه نماز تراویح که در نزد اهل سنت مهمترین نماز ماه رمضان محسوب می‌شود، سال گذشته با تعطیلی تمام مساجد در مصر ممنوع شد. این نماز به امامت یک امام جماعت و دو نفر از کارکنان یک مسجد در قاهره اقامه شد و از ایستگاه رادیویی القرآن الکریم پخش شد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.