خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسقف اعظم کانزاس: جو بایدن برخلاف ایمان یک کاتولیک رفتار می‌کند

جوزف نائومان گفت: «رئیس جمهور باید از تعریف خود به عنوان یک کاتولیک متدین دست بردارد و تصدیق کند که دیدگاه وی در مورد سقط جنین مغایر با تعالیم اخلاقی کاتولیک است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «جوزف نائومان»، اسقف اعظم شهر کانزاس، در مصاحبه اخیر خود حمایت جو بایدن از سقط جنین را مغایر با مبانی کاتولیک اعلام کرد.

وی که به عنوان رئیس کمیته فعالیت‌های حامی زندگی کنفرانس اسقف‌های کاتولیک ایالات متحده فعالیت می‌کند، در مصاحبه ماه فوریه‌اش با گزارش جهانی کاتولیک، در مورد ایمان کاتولیک بایدن بحث کرد.

رسانه‌ها و خبرنگاران اغلب بایدن را یک کاتولیک متدین توصیف می‌کنند، اگرچه بایدن به‌خاطر حمایت از سیاست‌هایی که کلیسای کاتولیک به صراحت مخالف آن است، موجی از انتقادات را به خود جلب کرده است. نائومان پیشنهاد کرد که بایدن باید با ایمان خود رویکرد «صادقانه‌تری» داشته باشد.

نائومان گفت: «رئیس جمهور باید از تعریف خود به عنوان یک کاتولیک متدین دست بردارد و تصدیق کند که دیدگاه وی در مورد سقط جنین مغایر با تعالیم اخلاقی کاتولیک است. این روش صادقانه‌تری از طرف او خواهد بود که بگوید با کلیسای خود در این مسئله مهم مخالف است و او برخلاف تعالیم کلیسا عمل می کند».

وی افزود: «وقتی او می‌گوید که یک کاتولیک متدین است، این مسئولیت ما اسقف‌هاست که او را اصلاح کنیم. اگرچه مردم به این رئیس جمهور قدرت و اقتدار داده‌اند، او نمی تواند تعریف کند که کاتولیک بودن چیست و تعالیم اخلاقی کاتولیک چیست. بایدن با انجام اقداماتی که گویا کاتولیک‌های متدین می‌توانند از سقط جنین حمایت کنند «نقش اسقف‌ها را غصب و مردم را گیج می‌کند.»

منبع اپک تایمز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.