خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برنامه ریزی ویژه دولت عراق برای سفر پاپ فرانسیس

وزارت حمل و نقل عراق در بیانیه ای اعلام کرده است که تمامی اقدامات لازم جهت سفر پاپ فرانسیس و هیئت همراه را به این کشور آماده کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از موازین نیوز، پیش بینی می شود پاپ واتیکان از پنجم مارس ماه آینده سفری تاریخی چهار روزه ای را به عراق آغاز کند و طی آن با مرجعیت عالی شیعه در عراق یعنی آیت الله سیستانی دیدار و از شهر تاریخی اور بازدید کند.

از دیگر برنامه های رهبرکاتولیک های جهان در جریان این سفر برگزاری مراسم مذهبی دسته جمعی مسیحیان در بغداد و بازدید از اقلیم کردستان عراق است.

کریم کاظم حسین، سخنگوی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد: این وزارتخانه تلاش کرده است که خللی دربرنامه های سفر پاپ پیش نیاید.

وی با بیان اینکه این وزارتخانه وسایل حمل و نقل ویژه ای را در اختیار تیم حفاظت از پاپ قرار خواهد داد، تاکید کرد: دستور کار سفر پاپ محدود به بغداد نیست بلکه شامل تعدادی از استان‌ها خواهد بود، به همین علت ما ابزارهای لازم برای این سفر را آماده ساخته ایم.

لازم به ذکر است به دلیل شیوع بیماری کرونا این سفر، اولین سفر پاپ در خارج از واتیکان به شمار می آید و مورد توجه گسترده قرار گرفته است.

مترجم: سید محمد موسوی

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.