خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رونمایی از ۱۵ کتاب در همایش «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت»

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: در همایش بین‌المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» از ۱۵ عنوان کتاب رونمایی می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام‌ نجف لک‌زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نشست خبری همایش بین‌المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» با اشاره به اینکه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر اساس مسئله‌شناسی و نیازسنجی‌های انجام شده، کلان‌پروژه تعریف می‌کند، تصریح کرد: موضوعات تَک پروژه‌ از اولویت فعالیت‌های پژوهشگاه خارج است چراکه این‌گونه پژوهش‌ها توسط افراد خارج از پژوهشگاه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از کلان پروژه‌های پژوهشی که از ۱۵ سال قبل در دفتر تبلیغات اسلامی مطرح شد، پروژه «نفس و بدن» بود که این موضوع در گستره ملی و بین المللی مورد پیگیری قرار گرفت.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یادآور شد: نخستین همایش بین‌المللی «نفس و بدن» در سال ۱۳۸۹ برگزار شد و اکنون پس از ۱۰ سال دومین همایش با عنوان «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» با مشارکت اندیشمندانی از دیگر ادیان و ملیّت‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش به دنبال به چالش کشیدن این است که آیا زندگی کنونی بشر با جاودانگی نفس همخوانی دارد یا باید اصلاح شود.

این مقام مسئول بیان کرد: تدوین مقالات علمی پژوهشی داخلی و خارجی یکی از ثمره‌های برگزاری این همایش است و ۲۲ مجلد با عنوان محصولات همایش دوم منتشر خواهد شد که ۱۵ جلد آن در روز همایش رونمایی می‌شود.

لک‌زایی تصریح کرد: به دنبال راه اندازی انجمن بین‌المللی «نفس» هستیم تا اساتیدی که از کشورهای مختلف در این همایش شرکت می‌کنند در قالب این انجمن، ارتباطات علمی خود را حفظ کنند.

منبع ایبنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.