خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست ۱۵ نهاد حقوق بشری از بایدن برای بررسی اوضاع بحرین

نهادهای حقوق بشری از آمریکا خواستند مجددا موضوع حقوق بشر را در دستور کار دیپلماسی این کشور درباره کشورهای حوزه خلیج فارس قرار دهد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ۱۵ نهاد حقوق بشری از جمله عفو بین الملل و مرکز حقوق و دموکراسی بحرین در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کردند: رهبران بحرین به دلیل بی توجهی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به معیارهای بین المللی در زمینه حقوق بشر به نقض حقوق بشر تشویق شدند. در دوره جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا این کشور باید توجه بیشتری به نقض حقوق بشر در کشورهای حوزه خلیج (فارس) داشته باشد.

بعد از حوادث بحرین در سال ۲۰۱۱، احزاب مخالفان ممنوع الفعالیت و ده‌ها مخالف سیاسی بازداشت شدند که موجب انتقادات بین المللی شد.

بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ مقامات بحرین حزب شیعی الوفاق را که تا ۲۰۱۱ نماینده پارلمان بود و جمعیت “وعد” را منحل کردند.

ژوئیه ۲۰۲۰ بالاترین دادگاه بحرینی حکم اعدام دو شیعه را به اتهام قتل افسر پلیسی در سال ۲۰۱۴ صادر کرد که عفو بین الملل آن را غیرمنصفانه خواند.

در نامه نهادهای مذکور آمده است: از زمان ریاست‌جمهوری ترامپ سرکوب دولتی بی سابقه‌ای در بحرین رخ داد که تا به امروز ادامه داشته است.

به گفته احمد الوداعی، مدیر مرکز حقوق و دموکراسی بحرین همچنان برخی رهبران مخالفان در تبعید یا زندانی هستند.

وی افزود: تا زمانی که سیاست آمریکا در بحرین بر حل نتایج حوادث سال ۲۰۱۱ و تبلیغ اصلاحات دموکراسی متمرکز نباشد، بحران سیاسی در کشور بدون حل باقی خواهد ماند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: حقوق بشر در مرکز دستورکار دیپلماسی جو بایدن و بلینکن درباره خاورمیانه خواهد بود.

بایدن از زمان روی کار آمدن بر توجه ویژه خود به مسائل حقوق بشر و تکیه بر آن در روابط با کشورهای مختلف تأکید کرده است.

دولت آمریکا پیشتر از تمایل خود برای بازنگری در روابطش با عربستان به ویژه در ارتباط با مسئله حقوق بشر خبر داد.

فوریه نیز بلینکن با سامح شکری، وزیر خارجه آمریکا درباره مسائل حقوق بشر گفتگو کرد

منبع شیعه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.