خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیانیه دفتر آیت الله العظمی سیستانی پس از دیدار پاپ

در پی دیدار پاپ فرانسیس با مرجعیت عالی شیعیان در نجف اشرف، دفتر آیت الله العظمی سیستانی بیانیه ای رسمی در این باره صادر کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دفتر آیت الله سیستانی در بیانیه صادره اعلام کرده که در طول جلسه، پیرامون چالش های بزرگی که بشریت در این دوران با آن روبه رو است و نقش ایمان به خداوند متعال و رسالتش و پای بندی به ارزشهای والای اخلاقی در غلبه بر این چالش ها بحث و گفت وگو شد.

آیت الله سیستانی در مورد بی عدالتی، ستم، فقر، آزار و اذیت های مذهبی و فکری، سرکوب آزادی های اساسی و فقدان عدالت اجتماعی صحبت کرد که اکثر مردم در کشورهای مختلف با آن مواجه هستند، به ویژه در منطقه ما که همچنان از جنگ ها، اعمال خشونت، محاصره اقتصادی و آوارگی و بسیاری امور دیگر رنج می برند که نمونه آن ملت فلسطین در سرزمین های اشغالی است.

ایشان به نقشی که رهبران بزرگ مذهبی و معنوی باید در مهار این فجایع و آنچه می توانند در ترغیب پاره ای ذیطرف ها – به ویژه قدرت های بزرگ – ایفا کنند، اشاره کردند و گفتند که قدرت های بزرگ باید عقل و حکمت و کنار گذاشتن زبان جنگ، و اولویت دادن به منافع ملت ها به جای منافع شخصی و زندگی با آزادی و کرامت را ترجیح دهند.

مرجع عالی دینی عراق بر اهمیت تلاش هماهنگ برای تحکیم ارزش های مودت و همزیستی مسالمت آمیز و همبستگی انسانی در همه جوامع، مبتنی بر مراعات حقوق و احترام متقابل در میان پیروان ادیان مختلف و گرایش های فکری، تاکید کردند.

ایشان همچنین با اشاره به جایگاه و تاریخ بزرگ و محبت ورزی سخاوتمندانه ای که ملت عراق با همه گرایش هایش دارد، ابراز امیدواری کردند که ملت عراق بتواند سختی برهه کنونی را در آینده نزدیک پشت سر بگذارد.
وی تاکید که امیدوار است مسیحیان مانند دیگر ملت عراق در امنیت، صلح و حفظ کامل حقوق زندگی کنند.

مرجعیت عالی شیعه در عراق به نقش مرجعیت دینی در حفاظت از مسیحیان و دیگران که در معرض ظلم و آزار در نتیجه حوادث سال های گذشته با آن مواجه شدند از جمله قضیه استیلای تروریست ها بر مساحت هایی زیادی از استان های عراق اشاره کرد و گفت که تروریست ها اقدام جنایتکارانه ای مرتکب شدند که مایه شرمساری است.

آیت الله سیستانی برای رهبر کاتولیک های جهان و همه پیروان کلیسای کاتولیک و همه بشریت آرزوی خیر و خوشی کرد و از اینکه زحمت آمدن به نجف اشرف را تحمل کرده، از ایشان تقدیر کرد.

منبع رسانه ها
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.