خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نیایش پاپ فرانسیس به همراه همۀ دختران و پسران حضرت ابراهیم در شهر اور

پاپ فرانسیس به همراه مسلمانان، یهودیان، و نمایندگان کلیساهای مختلف مسیحی و دیگر اقلیتهای مذهبی عراق، در شهر باستانی اور، زادگاه حضرت ابراهیم، برای آرامش و صلح و بازسازی کشور مصیبت‌زده عراق به صورت جمعی مراسم نیایش برگزار کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس صبح امروز، بعد از دیدار با آیت الله سیستانی به شهر باستانی اور رفت تا نشستی بین الادیانی با نمایندگان ادیان مختلف در عراق در این شهر مقدس برگزار کند.

محل استقرار پاپ و دیگر نمایندگان ادیان ساده اما بسیار تکان دهنده بود، محلی خیمه مانند با پرده‌های سفید سفید که شرکت کنندگان را از نور آفتای حفظ می‌کرد، این اقامتگاه موقت در نزدیک خانه حضرت ابراهیم ایجاد شده بود، فضای پس زمینه نیز معبد چهار هزارساله و به خوبی حفاظت شدۀ سومریان در مجاورت زیگورات بزرگ اور قرار داشت.

بعد از دیدار اولیه پاپ به همراه مسلمانان، یهودیان، نمایندگان کلیساهای مختلف مسیحی و اقلیت‌های مذهبی عراق از جمله ایزدیها، صابئین، گرد هم جمع شدند و دعای جمعی خواندند:

متن دعایی که در نیایش جمعی بین‌الدیانی امروز در اور خوانده شد:

پروردگار متعال، ای خالق ما، تو خانواده بشر و هر آنچه را خلق کرده‌ای دوست داری، ما فرزندان ابراهیم، ما یهودیان و مسیحیان و مسلمانان به همراه هم و پیروان ادیان دیگر و تمام انسان‌های خیرخواه از تو تشکر می‌کنیم که حضرت ابراهیم، پسر ممتاز و بزرگ این کشور عزیز و اصیل را به ما عطا کردی تا پدر مشترک ادیانی همۀ ما باشد.

ما سپاسگذار تو هستیم که ابراهیم را پدر ایمان قرار دادی، او که به تمامی تسلیم امر تو بود، او که از خانواده و طایفه و سرزمین مادری خود گذشت و به سرزمینی رهسپار شد که نمی‌شناخت.

ما همچنین سپاسگذار تو هستیم که ابراهیم، پدر مشترک ادیانی ما را برای ما سرمشق شجاعت، تحمل، سعۀ صدر؛ سخاوت و مهمان نوازی قرار دادی.

ما بخصوص از تو به خاطر ایمان قهرمانانۀ ابراهیم سپاسگذاریم، او که حتی فرزندش را برای اطاعت امر تو به قربانگاه آورد، ما می‌دانیم که این سخت‌ترین امتحان الهی بود که ابراهیم از آن سربلند بیرون آمد، ازیرا او بی هیچ ‌قید و شرطی به تو اعتماد کرده بود؛ به تو ای پروردگار ما که رحمانی و همواره امکان بازگشت و شروع نو را به انسان می‌دهی.

ما سپاسگذار تو هستیم زیرا به ابراهیم برکت دادی و ابراهیم در پرتو این برکت، برای همه جهانیان رحمت به همراه داشت.

ما از تو ای پرردگار ابراهیم و ای پروردگار ما، تقاضا می‌کنیم به ما ایمانی قوی مرحمت کن، ایمانی که در راه خیر به کار افتد، ایمانی که قلوب ما را به روی تو و همۀ خواهران و برادرانمان بگشاید و امیدی بی پایان به ما عطا کن که بتوانیم درک کنیم تو در لحظه به لحظۀ هستی به وعده‌هایت وفاداری.

هریک از ما را محملی برای مراقبت عاشقانۀ خود از دیگران قرار بده، به ویژه برای پناهنده‌گان و آواره‌گان، بیوه‌گان و یتیمان، فقرا و ضعفا.

قلوب ما را به بخشایش متقابل گشوده کن و به این طریق ما را به وسیله‌ای برای صلح و آشتی و ایجاد جامعه ای عادلانه‌تر و برادرانه‌تر قرار بده.

همۀ درگذشتگان را در جوار رحمت و نور خویش ساکن گردان، به ویژه قربانیان جنگ و خشونت را.

به مسئولان کمک کن تا در پیدا کردن قربانیان قاچاق انسان موفق باشند، به ویژه از زنان و کودکان قربانی حمایت کن و آنها را در پناه خود حفظ کن.

به ما یاری برسان تا در حفاظت از زمین، خانۀ مشترک همۀ انسان‌ها، بکوشیم، خانه‌ای که تو با خیر و سخاوت بی‌انتها به همۀ ما ارزانی داشتی

دستان ما را هدایت کند تا در بازسازی این کشور سهیم باشند، و به ما قدرت بده تا به کسانی که به اجبار خانۀ و سرزمین خود را ترک کردند یاری برسانیم تا بتوانند با عزت و امنیت به خانه‌های خوب بازگردند، و زندگی جدید و در رفاه و آرامش را از سرگیرند.

آمین

منبع گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.