خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ از مناطقی که زمانی تحت اشغال داعش بود بازدید می‌کند

پاپ فرانسیس در سومین روز از سفر تاریخی خود به عراق قرار است از بخش هایی در شمال این کشور که زمانی تحت اشغال داعش بود بازدید کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزبه نقل از بی بی سی پیکارجویان داعش در سال ۲۰۱۴ این منطقه را گرفتند، و اقدام به تخریب کلیساهای تاریخی و غارت آنها کردند. بعد از شکست داعش در سال ۲۰۱۷، مسیحیان شروع به بازگشت به آنجا کرده اند.

پاپ همچنین مراسم عشای ربانی را در یک استادیوم فوتبال در شهر اربیل برگزار خواهد کرد که انتظار شرکت ده هزار نفر در آن می رود.

این سفر چهار روزه که از جمعه شروع شد اولین سفر بین المللی پاپ از زمان شروع همه گیری کرونا در بیش از یک سال اخیر و اولین سفر یک پاپ به عراق است.

پاپ روز یکشنبه از موصل که زمانی محل استقرار داعش بود بازدید خواهد کرد و در میدان کلیسا – که کلیساها آن را احاطه کرده اند – برای قربانیان جنگ با داعش که ده ها هزار کشته در میان غیرنظامیان به جا گذاشت دعا خواهد کرد.

او سپس از بزرگترین کلیسای عراق در بغدیدا (حمدانیه) که بخشی از آن به دست داعش تخریب شد و مسیحیان از زمان شکست داعش به آنجا بازگشته اند بازدید خواهد کرد.

در جریان این سفر حدود ده هزار نفر از نیروهای امنیتی عراق برای حفاظت از پاپ مستقر شده اند و همزمان مقررات منع تردد برای محدود کردن شیوع کرونا اعمال شده است.

منبع گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.