خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دو دستگی آمریکایی‌ها درباره موافقت با معافیت از دریافت واکسن به دلایل مذهبی

پژوهش جدید نشان می‌دهد که آمریکاییها حتی درباره پاسخ به اینکه آیا کسی می‌تواند به خاطر باورهای دینی‌اش از دریافت واکسن خودداری کند، به دو دوسته تقسیم می‌شوند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، براساس بررسی‌های موسسه تحقیقاتی دین عمومی آمریکا، ۵۱ درصد آمریکایی‌ها مخالف معافیت افراد از دریافت واکسن به دلایل مذهبی هستند، در حالی که ۴۸ درصد معتقدند به هرکس باید حق انتخاب عدم دریافت واکسن متناسب با باورهای دینی‌اش داده‌ شود.

دو گروه مذهبی مسیحیان انجیلی(۶۵ درصد) و پروتستان‌های رنگین پوست(۶۰ درصد) سرآمد حمایت از معافیت دریافت واکسن هستند. نیمی از پروتستان‌های میانه رو حامی معافیت و نیمی مخالف آن هستند. در مقابل، کمتر از نیمی از کاتولیک‌های سفیدپوست(۴۳ درصد) و غیرمذهبی‌ها(۳۴ درصد) با معافیت دریافت واکسن براساس دیدگاه مذهبی موافقند.

اکثر ادیان مهم آمریکا ممنوعیتی برای دریافت واکسن قائل نشده‌اند. با این حال دادگاه‌های آمریکا به کسانی که دینشان واکسن را تایید می‌کنند، ولی خودشان دلیل شخصی صادقانه‌ای برای معافیت دارند، اجازه عدم دریافت واکسن را می‌دهد.

همچنین دادگاه‌ها قانونی را باطل کردند که بر اساس آن لازم بود افراد برای معافیت از روحانی یا مقام رسمی دینی نامه بیاورند؛ چراکه تبعیضی علیه افرادی است که دلایل مذهبی شخصی برای معافیت دارند، ولی عضو دین رسمی خاصی نیستند.

به گفته دوریت رابینشتین ریس، متخصص قانون و سیاست‌گذاری واکسیناسیون دانشگاه کالیفرنیا، این آزادی گسترده‌ای که دادگاه‌ها قائلند، نظارت بر صداقت دیدگاه‌های افراد را دشوار می‌کند و هرچه معافیت‌ها گسترده‌تر شود، پایان دادن به پاندمی را دچار مشکل می‌شود.

تاکنون ، فقط حدود ۳.۴ درصد از جمعیت ایالات متحده به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند و دو دوز واکسن مدرنا یا فایزر را دریافت کرده اند. این درحالی است که دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که برای دستیابی به مصونیت کامل، چند درصد از جمعیت کشور باید واکسیناسیون شوند.

منبع دین آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.