خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افراط و تفریط عامل شکست نهضت‌ها

حجت‌الاسلام نواب:

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در مراسم جشن دانش آموختگی دانشجویان اهل سنت دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اندیشه های تقریبی رهبر معظم انقلاب گفت: اطلاعات بنده از علمای هزار و ۲۰۰ ساله تشیع نشان می‌دهد که عالم و مرجع و رهبری با ویژگی مقام معظم رهبری در طول تاریخ وجود نداشته و معلوم نیست در آینده نیز چنین فردی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ردنا (ادیان نیوز)،  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در مراسم جشن دانش آموختگی دانشجویان اهل سنت دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اندیشه های تقریبی رهبر معظم انقلاب گفت: اطلاعات بنده از علمای هزار و ۲۰۰ ساله تشیع نشان می‌دهد که عالم و مرجع و رهبری با ویژگی مقام معظم رهبری در طول تاریخ وجود نداشته و معلوم نیست در آینده نیز چنین فردی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این نگاه فوق العاده و روشن ضمیری بی‌نظیر رهبری است که اهانت به مقدسات اهل سنت را حرام شرعی می دانند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این که به دلیل فعالیت‌های تقریبی و تلاش برای وحدت و همدلی شیعه و سنی چوب زیادی خوردم و می‌خورم و خواهم خورد، گفت: در راه تحقق وحدت اعلام کردم و اینجا نیز اعلام می‌کنم آرزویم شهادت در عرصه وحدت امت اسلامی است و آماده ام در وسط میدان وحدت بنده را به شهادت برسانند.

وی ادامه داد: دوستان زیادی در طول جنگ به شهادت رسیدند ولی بنده به شهید شوشتری بسیار غبطه می خورم که میان معرکه گفت‌وگوی میان شیعه و سنی به شهادت رسید. آرزو می‌کنم خداوند توفیق دهد جانم را بر سر این آرمان بگذارم تا بفهمند آرمان من صادقانه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب عنوان کرد: تفکر رهبری عزیز و آیت‌الله سیستانی و همه بزرگان و صدای صادق مرجعیت شیعه همین وحدت است.

وی با بیان اینکه در طول ۲۰۰ و ۱۰۰ سال گذشته که مبارزات زیادی مانند مانند مشروطه، نهضت نفت و تنباکو و انقلاب اسلامی انجام شده است، گفت: باید در نظر داشت چیزی که نهضت‌ها را زمین زده افراط و تفریط است. امروز در نهضت انقلاب اسلامی نیز افراطیون چپ و راست با جنگ و دعوا می‌خواهند سرنوشت انقلاب را به شکست بکشانند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان ای که، برادران و خواهران اهل سنت مراقب باشید که مطالبات شما را افراطی نکنند افزود: اگر مطالبات افراطی شد به شکست می انجامد. برخی به عمد می خواهند مطالبات را افراطی کنند تا شکست بخورد.

وی با بیان اینکه در سیستان بلوچستان بارها گفته‌ام که به این عمامه‌ها و دستارهای سفید افتخار می‌کنم، گفت: اینکه آمار طلاب و مفاسد اجتماعی در این استان کم است معلول این دستارهای سفید شما است.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب خاطرنشان کرد: از خواسته‌های به حق شما دفاع می‌کنیم ولی باز هم تاکید می کنم مراقب باشید در مسجدها، منبرها و سخنرانی ها خواسته های شما افراطی دنبال نشود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.