خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سریلانکا برقع را ممنوع و هزار مدرسه اسلامی را تعطیل می‌کند

دولت سریلانکا قصد دارد به دلایل مربوط به امنیت ملی، پوشش برقع را در این کشور ممنوع و بیش از هزار مدرسه اسلامی را تعطیل کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این خبر روز شنبه از سوی دریادار ساراث ویراسه‌کارا، وزیر امنیت عمومی کشور سریلانکا در جریان مراسمی در یکی از معابد بودائیان اعلام شد.

وی گفت که لایحه‌ای در این باره روز جمعه به امضای هیأت دولت رسیده و برای تصویب نهایی به پارلمان فرستاده شده است. او تاکید کرد که انتظار می‌رود این ممنوعیت‌ها به سرعت اجرایی شوند.

دریادار ویراسکارا افزود: «برقع تأثیر مستقیمی بر امنیت ملی دارد. ما همواره در این کشور دوستان مسلمان زیادی داشتیم اما زنان و دختران مسلمان هرگز برقع نمی‌پوشیدند. برقع نشانه افراط گرایی مذهبی است که اخیراً رایج شده و قطعاً باید آن را ممنوع کنیم.»

پوشیدن برقع پیش از این نیز در سال ۲۰۱۹ میلادی پس از وقوع چند انفجار در ماه آوریل در سه کلیسا و سه هتل شهر کلمبو، پایتخت سریلانکا که بیش از ۲۶۰ کشته برجای گذاشت، موقتا ممنوع شده بود.

در آن زمان دو گروه محلی مسلمان که بیعت خود را با داعش اعلام کرده بودند، مسئولیت این حملات را پذیرفتند.

وزیر امنیت عمومی سریلانکا همچنین اعلام کرد که دولت بیش از هزار مدرسه اسلامی را تعطیل خواهد کرد زیرا اطلاعات مربوط به این مدارس به ثبت نرسیده و آنها از سیاست آموزش ملی پیروی نمی‌کنند.

او گفت: «هیچکس نمی‌تواند مدرسه‌ای را راه اندازی کند و در آنجا هرچه دلش می‌خواهد به دانش آموزان بیاموزد. مدارس باید مطابق مقررات دولتی و در چهارچوب سیاست آموزش و پرورش این کشور فعالیت کنند.»

او همچنین به این نکته اشاره کرد که در بیشتر این مدارس اسلامی، تنها به زبان عربی و دروس قرآنی آموزش داده می‌شوند.

مسلمانان حدود ۹ درصد از جمعیت ۲۲ میلیون نفری سریلانکا را تشکیل می‌دهند و بیش از ۷۰ درصد جمعیت این کشور نیز بودائی هستند. مابقی ساکنان سریلانکا را عمدتاً هندوها تشکیل می‌دهند.

منبع یورونیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.