خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیام تبریک خلیفه ارامنه تهران به‌مناسبت نوروز/ آمریکا به تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران پایان دهد

خلیفه ارامنه تهران طی پیامی عید باستانی نوروز و آغاز سال جدید را از صمیم قلب به برادران و خواهران ایرانی و کلیه کسانی که این عید را جشن می‌گیرند تبریک گفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، متن پیام اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان به‌شرح زیر است:

عید باستانی نوروز و آغاز سال جدید را از صمیم قلب به برادران و خواهران ایرانی و کلیه کسانی که این عید را جشن می‌گیرند تبریک عرض می‌نمایم.

جشن و اعیاد علاوه بر این که بهانه‌ای برای تبریک گفتن می‌باشند فرصتی برای اندیشیدن در مورد فلسفه و معنای جشن فراهم می‌آورند.

تازگی، نو شدن و طراوت پدیده‌هایی هستند که ما را به‌سمت اندیشیدن در مورد معنای زیستن سوق می‌دهند. طبیعت را بنگرید و از آن درس بگیرید. این روزهای بهاری طبیعت بار دیگر نو شده و زیبایی حیرت‌انگیز آن چشم‌ها را خیره می‌کند، انسان نیز بدین‌گونه است، هرگاه انسان نیز شروع به اندیشیدن در مورد ایجاد تغییر و تحول در روح و اندیشه خود کند بی‌تردید زیبایی و معنای زیستن را بهتر درک خواهد کرد.

این روزها جهان به‌نوعی به اسارت ویروس کرونا در آمده و کشورها و انسان‌ها در تلاش برای یافتن راهی برای رهایی از این ویروس منحوس هستند.

در این ایام نوروزی رسالت ما نو شدن و برقراری برادری و همزیستی در کنار یکدیگر می‌باشد اما متأسفانه هستند انسان‌ها و کشورهایی که با توسل به پول و قدرت خود در راستای بحران‌آفرینی برای جهان و ملت‌های صلح‌طلب تلاش می‌کنند.

در این ایام فرخنده رهبران کشورهای قدرتمند را به بازنگری در شیوه و روش خود و تلاش برای برقراری صلح و ایجاد روابط حسنه در این جهان بحران‌زده فرا می‌خوانیم، به‌ویژه از رهبران ایالات متحده آمریکا می‌خواهیم تا به تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران که بی‌تردید موجب ضرر و شرّ می‌باشند، پایان دهند. ایران از سده‌های نخستین تاریخ بشری مهد تمدن و کانون همزیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان و ملت‌های صلح‌طلب بوده و امروز نیز همین منش و روش را دنبال می‌کند.

بار دیگر این عید باستانی را به محضر مبارک حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری و مسئولین محترم و آحاد مختلف ملت ایران تبریک و تهنیت گفته و برای همگان سالی پربار توأم با سلامت و سرافرازی آرزومندم.

از خداوند متعال برای ایران، رهبران روحانی و مسئولین دولتی و همچنین ملت صلح‌طلب آن خیر و برکت مسئلت نموده و عید باستانی نوروز و آغاز سال جدید شمسی را از جانب خود و به‌نمایندگی از سوی ارامنه و کلیه مراجع وابسته به خلیفه‌گری ارامنه تهران تبریک عرض می‌نمایم.

برای همگان برکت و صلح آرزومندم.

منبع تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.