خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مهاجرت ۳۰۰ یهودی دیگر از اتیوپی به سرزمین‌های اشغالی

۳۰۰ مهاجر یهودی اتیوپیایی دیگر به عنوان آخرین گروه از ۲ هزار مهاجر یهودی روز گذشته به تل‌آویو کوچ داده شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آژانس غیردولتی یهودیان در بیانیه‌ای اعلام کرد: روز پنجشنبه حدود ۳۰۰ مهاجر جدید در جریان نهمین و آخرین گروه مهاجران یهودی از اتیوپی به فرودگاه بن گوریون تل‌آویو رسیدند. مهاجرت یهودیان در قالب فراخوان رژیم اسرائیل برای سفر یهودیان به تل‌آویو در دسامبر گذشته انجام می‌شود.

این آژانس افزود: اسرائیل سال گذشته تصویب کرد که ۲ هزار نفر از اقلیت یهودی ساکن اتیوپی به اسرائیل[سرزمین‌های اشغالی] مهاجرت کنند.

به گفته این آژانس، ۳۰۰ مهاجر جدید که دیروز به تل‌آویو رسیدند، به ۱۷۰۰ مهاجر اتیوپیایی که تا کنون به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده‌اند، ملحق خواهند شد.

آژانس یهودیان اشاره کرد که در میان این مهاجران، ۸۹۳ کودک، ۲۵۰ جوان ۱۸ تا ۲۴ ساله، ۷۰ نوزاد شیرخوار کمتر از یکسال و ۳۵ فرد بالای ۷۰ سال حضور دارند.

بر اساس این گزارش، جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله‌ای که به فلسطین اشغالی مهاجرت می‌کنند، به‌زودی به ارتش این رژیم غاصب خواهند پیوست.

آژانس یهودیان در سال ۱۹۲۹ میلادی به منظور تشویق یهودیان سراسر جهان برای مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی و حفظ ارتباط میان رژیم صهیونیستی و یهودیان سراسر جهان تأسیس شد.

بر اساس آمارهای رسمی، شمار یهودیان اتیوپیایی در اسرائیل حدود ۱۴۰ هزار نفر برآورد شده است که از این تعداد، ۲۰ هزار نفر در سرزمین‌های اشغالی متولد شده‌اند.

گزارش آژانس یهودیان نشان می‌دهد که در دهه گذشته یعنی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ میلادی، ۲۵۵ هزار یهودی از ۱۵۰ کشور جهان به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده‌اند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.